این سیاستمدار اصلاح طلب، در جریان مناظرات دوازدهمین دوره از رقابت ریاست جمهوری توانست اقبال بدنه جریان اصلاح طلب را به سوی خود جلب کند اما سپس با موضع‌گیری هایی که در حمایت از بعضی سیاست‌های دولت اتخاذ کرد از محبوبیتش کاسته شد. دلار جهانگیری، عبارت کنایه‌آمیزی است که اهالی بازار به ارز ۴۲۰۰ تومانی اطلاق می‌کنند.

معاون اولی با دست‌های بسته / معرفی اسحاق جهانگیری

اسحاق جهانگیری کیست؟ او در سال ۱۳۳۶ در کوه‌شاه در شمال شرق استان کرمان به دنیا آمد.

به گزارش سلام نو، وی که از مدیران آیت الله هاشمی به حساب می‌آید، تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در سیرجان گذرانده و سپس به کرمان رفت؛ مدرک کارشناسی فیزیک را از دانشگاه کرمان گرفت و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع به دانشگاه صنعتی شریف رفت.

این سیاستمدار اصلاح طلب، در جریان مناظرات دوازدهمین دوره از رقابت ریاست جمهوری توانست اقبال بدنه جریان اصلاح طلب را به سوی خود جلب کند اما سپس با موضع‌گیری هایی که در حمایت از بعضی سیاست‌های دولت اتخاذ کرد از محبوبیتش کاسته شد. دلار جهانگیری، عبارت کنایه‌آمیزی است که اهالی بازار به ارز ۴۲۰۰ تومانی اطلاق می‌کنند. نرخی که جهانگیری به عنوان سقف قیمت دلار از آن یاد کرد. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که اختیارات او به عنوان معاون اول، در دولت دوم روحانی به شدت محدود شده است.

مشهور است که وی رابطه حسنه‌ای با مقام معظم رهبری داشته و همواره مورد لطف و اعتماد ایشان بوده است،‌ اما این رابطه پس از مواضع او در مناظرات دور قبلی انتخابات ریاست جمهوری به منوال گذشته برقرار نمانده است.

اسحاق جهانگیری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به عنوان مسئول جهاد سازندگی شهرستان جیرفت مشغول به کار شد و سال ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی فعالیت کرد تا اینکه در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توانست به نمایندگی از مردم جیرفت وارد مجلس شد.

وی همچنین توانست در سومین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر از طرف مردم جیرفت به مجلس راه یابد.

جهانگیری با عنوان چهره حزبی نیز شناخته می‌شود، زیرا وی از موسسان حزب کارگزان سازندگی به شمار می‌آید.

همچنین وی در دوره دولت اصلاحات ابتدا به عنوان وزیر معادن و فلزات به مجلس پنجم معرفی ‌شد و پس از ادغام وزراخانه‌ها نیز مسئولیت وزارت صنایع و معادن را بر عهده گرفت.

اسحاق جهانگیری مرداد سال ۱۳۹۲ از سوی دکتر حسن روحانی به عنوان معاون اول رئیس جمهور در دولت یازدهم انتخاب شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید