اگرچه انتقادات فراوانی به شیوه مدیریت سازمان صدا و سیما در سال ۱۳۸۸ توسط او وجود دارد، اما ضرغامی تلاش کرده بعد از دوران مسئولیت خود چهره‌ای روادار و دوستار گفت و گو از خود ارائه دهد. صبحانه‌های فرهنگی او با اصحاب فرهنگ نیز در این راستا قابل فهم است.

رئیس سازمان صدا و سیمای دیروز، کاندیدای روادار امروز / بررسی سوابق عزت‌الله ضرغامی

عزت‌الله ضرغامی در ۶ اسفند ۱۳۳۸ در تهران زاده شد.

به گزارش سلام نو، سید عزت‌الله ضرغامی هم‌اکنون بعنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی فعالیت می‌کند. وی برای مدت ۱۰ سال، در فاصله سالهای ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت.

اگرچه انتقادات فراوانی به شیوه مدیریت سازمان صدا و سیما در سال های پس از ۸۸ توسط او وجود دارد، اما ضرغامی تلاش کرده بعد از دوران مسئولیت خود چهره‌ای روادار و دوستار گفت و گو از خود ارائه دهد. صبحانه‌های فرهنگی او با اصحاب فرهنگ نیز در این راستا قابل فهم است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران آغاز کرد. ضرغامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.

وی در دولت اصلاحات، به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد. وی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد در دوران مدیریت علی لاریجانی و مصطفی میرسلیم در این وزارتخانه و نیز معاونت صداوسیما در امور استان‌ها، امور حقوقی و مجلس، در دوران ریاست لاریجانی بر این سازمان را برعهده داشت. ضرغامی در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید