آموزش و پرورش شهر تهران با انتشار کلیپی نکات بهداشتی را که دانش‌آموزان باید در آزمون‌های حضوری رعایت کنند را اعلام کرده است.

چند توصیه بهداشتی به دانش‌آموزان در آزمون‌های حضوری  / فیلم

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، آموزش و پرورش شهر تهران با همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نکات بهداشتی را که دانش‌آموزان و خانواده‌ها در آزمون‌های حضوری باید رعایت کنند در قالب کلیپ اعلام و در آن تاکید کرده است که حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در امتحانات فقط به عهده این این دو نهاد نیست، قسمت عمده‌ای از حفظ سلامت به عهده خود ماست.

امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت با پیشنهاد وزارت آموزش ‌و پرورش و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا به‌ صورت حضوری و طبق مقررات آغاز خواهد شد.

به گفته مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی، پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول است و دانش‌آموزان باید بر اساس نمره‌ای که در آزمون‌های پایه نهم دریافت می‌کنند، تعیین سطح شود و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنند و با توجه به اینکه نمره دانش آموزان پایه دوازدهم هم تا ۳۰ درصد در نتایج کنکور آنان تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای اینکه در این دو پایه حق دانش‌آموزان ضایع نشود، باید آزمون‌های استاندارد و کشوری داشته باشیم.

غلامرضا کریمی همچنین اعلام کرده است؛ بر اساس تصمیم وزارت آموزش ‌و پرورش تا ۳۰ درصد از حجم کتاب‌های درسی برای آزمون‌های پایانی دانش‌آموزان کاهش‌ یافت که برای پایه دوازدهم این کاهش ۳۰ درصدی در کنکور نیز اعمال می‌شود.

همچنین سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرده است: با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت خاص دانش‌آموزان استثنایی و رفع نگرانی والدین این دانش‌آموزان، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه نهم دوره اول متوسطه استثنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خرداد به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود، آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان استثنایی پایه دوازدهم مانند سایر دانش‌آموزان عادی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش «دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات» را به ادارات کل آموزش ‌و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده است که

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا بر پایۀ اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، با تأکید بر اقدامات هوشمند و نسخه ۰۵ دستورالعمل بازگشایی مدارس در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی، تنظیم و تصویب ‌شده است.

برگزاری ایمن امتحان‌های حضوری شامل امتحانات نهایی، المپیادهای علمی، امتحان ورودی مدارس استعداد درخشان و هر گونه امتحانی که نیاز به تجمع دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان در مدت کوتاهی در مدارس یا محل‌های پیش‌بینی‌شده دارد، می‌شود.

در بخشی از این دستورالعمل تاکید شده که از تجمع دانش‌آموزان و همراهان در محل‌های مختلف حوزه برگزاری امتحانات جلوگیری شود، دانش‌آموزان در تمام طول حضور در شهر محل امتحان با وضعیت قرمز، نارنجی، زرد، آبی حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت اصول بهداشت فردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

چینش صندلی‌ها در حوزه‌های امتحانی باید به گونه‌ای باشد که فاصله ۲ متر بین امتحان‌دهندگان و چهار متر فضا برای هر دانش‌آموز رعایت شود، قرار گرفتن مواد ضدعفونی کننده برای استفاده به خصوص ورودی‌ها و خروجی‌ها الزامی است و تمامی دانش‌آموزان قبل از ورود دست‌های خود را ضدعفونی کنند، ثبت وضعیت سلامت دانش آموزان، معلمان و کارکنان با استفاده از سایت ww.salamat.gov.ir و... از دیگر موارد ذکر شده در این دستورالعمل است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید