رییس جمهوری عراق در تماس تلفنی با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تجاوزها از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین را غیر انسانی خواند.

برهم صالح: تجاوز علیه مردم فلسطین غیرانسانی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «برهم صالح» در تماس تلفنی با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، تحولات اوضاع در قدس شریف و سرزمین فلسطین را مورد بحث و گفت وگو قرار داد و تجاوزها و تعرض‌هایی که از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین اتفاق می‌افتد را غیر انسانی خواند.
صالح در این تماس تلفنی کشتار مردم فلسطین و وحشت‌افکنی بین نمازگزاران در حرم قدس شریف توسط نیروهای رژیم صهیونیستی را نیز محکوم کرد.
بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح بر ضرورت توقف تمامی رفتارهای تحریک‌آمیز و هدف قرار دادن غیر نظامیان توسط رژیم اسرائیل تاکید کرد و آن را بر خلاف حقوق بشر و قوانین بین‌المللی دانست.
رییس جمهوری عراق همچنین بر موضع ثابت دولت و مردم کشورش در قبال قضیه فلسطین و ایستادن در کنار این ملت برای به دست آوردن همه حقوق مشروعشان تاکید کرد.
وی همچنین بر ضرورت همکاری مشترک و فعال برای پایان بخشیدن به رنج‌ها و حمایت از حقوق ملت فلسطین و جلوگیری از تعرض‌هایی که در معرض آن قرار می‌گیرد، تاکید کرد.
بر اساس بیانیه دفتر رییس جمهوری عراق؛ محمود عباس نیز گزارشی از تحولات در قدس شریف و نقض‌هایی که در حق ملت فلسطین از سوی رژیم اسرائیل می‌شود ارائه و از موضع عراق در این خصوص تقدیر کرد.

رژیم صهیونیستی که از آغاز ماه مبارک رمضان تعرض به فلسطینیان را شدت بخشیده بود، در اوایل هفته جاری با بستن درهای مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران، تعداد زیادی از فلسطینیها را در این مکان مقدس مجروح کرد.

این رژیم همچنین از دو روز پیش حمله به نوار غزه را از زمین و هوا آغاز کرده که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۴۴ فلسطینی که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد، در حملات رژیم اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید