ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در تماسی تلفنی با همتای ترکیه ای خود درباره تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین رایزنی کردند.

 پوتین و اردوغان درباره اوضاع فلسطین گفتکو کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در مکالمه تلفنی درخصوص متشنج شدن اوضاع بیت المقدس گفت و گو کردند. 

در بیانیه امده است: روسای جمهوری روسیه و ترکیه از تشدید تنش ها و زد و خوردها و افزایش کشته شدگان و مجروحان ابراز نگرانی کردند. 

پوتین و اردوغان از طرف های مناقشه دعوت به تنش زدایی و حل و فصل صلح آمیز اختلافات کردند. 

 دو طرف بر موضع اصولی روسیه و ترکیه در حمایت از راهکار تاسیس دو حکومت برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسراییل برمبنای معیارهای قوانین بین المللی و نقش ویژه گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه تاکید کردند.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

بر اساس آخرین اطلاعات، دستکم ۳۵ فلسطینی در غزه و ۵ تن از اهالی سرزمینهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی در پی شدیدترین حملات در طول سال‌های گذشته کشته شدند.

 در ادامه گفت و گوی تلفنی، پوتین پایان ماه مبارک رمضان را به اردوغان و ملت ترکیه تبریک گفت. وی همچنین بر آمادگی روسیه برای تحویل واکسن اسپوتنیک وی به ترکیه اعلام کرد. قرار شد در روزهای آتی هیاتی از ترکیه برای گفت و گو در این زمینه به مسکو سفر کند. 

اردوغان نیز حادثه روز گذشته تیراندازی در مدرسه ای در قازان پایتخت جمهوری تاتارستان را که منجر به مرگ ۹ نفر و مجروح شدن حدود ۲۰ نفر دیگر شد تسلیت گفت. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید