هاشمی‌طبا در واکنش به ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد با عدم تعادلی که دارند هشت سال کشور را درگیر بحران کرد و هنوز هم به شکل دیگری به نامتعادل بودن خود ادامه می‌دهند.

نمی‌توان قضاوتی در مورد تصمیم ظریف داشت / تحریم انتخاباتی احمدی نژاد تاثیر جدی در رأی نامزد اصول‌گرایان ندارد / اگر کس دیگری حرف‌های احمدی‌نژاد را می‌زد بارها مورد پیگرد قرار می‌گرفت، اما او هنوز عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام است

سلام نو - سرویس سیاسی: صحنه سیاسی انتخابات در ایران امروز بسیار داغ بود و تکلیف دو چهره مهم انتخابات در آن مشخص شد. اول محمدجواد ظریف که در بیانیه‌ای قطعی بار دیگر اعلام کرد که نامزد انتخابات نمی‌شود و دوم محمود احمدی‌نژاد که با همراهی حدود ۱۰۰ نفر از هوادارانش راهی وزارت کشور شد تا در انتخابات ثبت نام کند.

بسیاری انصراف ظریف از حضور در انتخابات را تصمیمی خطا دانستند و این تصمیم را با تصمیم سال ۱۳۸۴ میرحسین موسوی مقایسه کردند. در آن سال اصلاح‌طلبان به طور جدی دنبال موسوی بودند، اما او راضی به حضور در صحنه نشد و در نهایت با شکافی که بین نیروهای اصلاح‌طلبان به وجود آمد، احمدی‌نژاد موفق به پیروزی در انتخابات شد.

از طرف دیگر حضور احمدی‌نژاد نیز حواشی خاص خود را داشت. او سخنان تند و تیزی ایراد کرد و به صراحت اعلام کرد که اگر تایید صلاحیت نشود، نه رأی می‌دهد و نه از کسی حمایت می‌کند.

آیا تصمیم ظریف آن‌طور که می‌گویند شبیه تصمیم موسوی است و عواقبی مانند آن دارد؟ مسئله دیگر این است که چرا احمدی‌نژاد همچنان هر سخنی بخواهد می‌گوید؟

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره قیاس تصمیم ظریف با موسوی به سلام نو می‌گوید: حداقل امروز نمی‌توان قضاوتی درباره تصمیم آقای ظریف درباره عدم نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشت، ضمن این که ایشان از روز نخست اعلام کرد که نامزد نمی‌شود و به نظر می‌رسد تصمیم ایشان در شرایط فعلی منطقی باشد.

هاشمی‌طبا در واکنش به ثبت نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای احمدی‌نژاد با عدم تعادلی که دارند هشت سال کشور را درگیر بحران کرد و هنوز هم به شکل دیگری به نامتعادل بودن خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به سخنان تند و تیز رییس جمهوری پیشین ایران گفت: اگر کس دیگری حرف‌های ایشان را در ملأ عام می‌زد تاکنون بارها از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی مورد پیگرد قرار می‌گرفت، اما ایشان هم چنان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم هست.

هاشمی‌طبا درباره دلیل عدم برخورد با احمدی‌نژاد گفت: واقعاً نمی‌دانم چرا این چنین است. ایشان اخیراً گفتند ۲۰۰-۳۰۰ نفر در بالای مملکت هستند که اگر به جایی بفرستیمشان و ماهی یکی دو میلیون تومان به آن‌ها حقوق بدهیم ضررشان کم می‌شود! این اهانت به همه است و از مقامات ارشد نظام به پایین شامل این توهین می‌شوند.

وی با اشاره به ادعاهای اخیر احمدی‌نژاد گفت: ایشان مدعی است که یک برگ خلاف ندارد در حالی که تمام مدیریتش خلاف بود و کوچک‌ترین خلافش این بود که گفت من برنامه توسعه پنج ساله را خمیر کردم؛ این یعنی له کردن قانون.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تهدید تحریم به انتخابات احمدی‌نژاد و تأثیرش بر اصول‌گرایان گفت: تحریم انتخابات احمدی‌نژاد تاثیر جدی در رأی نامزد واحد اصول‌گرایان ندارد و لطمه‌ای به آن‌ها نمی‌زند.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    به عنوان کسی که دکترا دارم و تا حالا تو همه انتخابات ها به اصلاح طلب ها رای دادم با این نظر شما کاملا مخالفم جناب هاشمی طبا! مطمئن باشید سبد رای احمدی نژاد در این دوره خیلی خوبه و بخش عمده ای از طرفداران اصلاح طلبها به دلیل نبود کاندیدای مورد نظرشون برای مخالفت با شورای نگهبانم که شده به احمدی نژاد رای میدن. خداوکیلی کدوم برنامه 5 ساله توسعه حتی در حد 10 درصد اهدافش محقق شده؟! بود و نبود این برنامه های آرمانگرایانه از بن غلط چه فرقی به حال مملکت داره؟! از 1327 تا الان داریم برنامه 7ساله و 5 ساله اجرا میکنیم و اینه وضعیتمون!!! شیوه تهیه این برنامه ها به شکلی که تو ایران انجام میگیره در تمام دنیا منسوخ شده! احمدی نژاد اگه یه کار درست کرده همین بوده که یک برنامه بیخود و منسوخ شده رو خمیر کرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید