در بین انواع مواد غذایی سویا، تخم مرغ، لبنیات از جمله شیر و حبوبات پروتیئن‌های گیاهی هستند که به خوبی می‌توان آن‌ها را جایگزین انواع گوشت‌ها کرد.

پروتئین‌های گیاهی که می‌توانید جایگزین گوشت کنید

به گزارش سلام نو به نقل از شفا آنلاین، یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: با وجود اینکه گوشت قرمز دارای چربی اشباح شده است و زیاده روی در مصرف آن سبب بروز بیماری‌هایی از قبیل کبد چرب، بیماری‌های قلبی- عروقی، غلظت خون و چاقی شکمی می‌شود، اما نه تنها حذف گوشت‌ از وعده‌های غذایی توصیه نمی‌شود بلکه مصرف حداکثر دوبار گوشت قرمز در هفته لازم است.

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر دچار کم خونی می‌شوند؛ بنابراین انواع گوشت‌ تامین کننده خوبی برای آهن و ویتامین ب ۱۲ هستند که برخی از این مواد بخصوص ویتامین ب ۱۲ را نمی‌توان در پروتئین‌های گیاهی یافت.

این متخصص رژیم درمانی و تغذیه در خصوص جایگزین‌های انواع گوشت‌ افزود: در کنار پروتئین‌های گیاهی، گوشت‌های سفید (مرغ و ماهی) جایگزین خوب و مناسبی برای گوشت قرمز خواهند بود.

جوزدانی گفت: تامین آهن با کیفیت مورد نیاز بدن از جمله دلایل تاکید بر مصرف منابع گوشتی است.

این متخصص تغذیه و رژیم تصریح کرد: در بین انواع مواد غذایی سویا، تخم مرغ، لبنیات از جمله شیر و حبوبات پروتیئن‌های گیاهی هستند که به خوبی می‌توان آن‌ها را جایگزین انواع گوشت‌ها کرد.

او گفت: همانطور که اشاره شد مصرف گوشت به هیچ عنوان نباید بطور کامل قطع شود، اما افرادی که به هر دلیلی در طول روز از مواد غذایی گوشتی استفاده نمی‌کنند توصیه می‌شود در وعده صبحانه لبنیات و شیر را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهند.

جوزدانی افزود: جایگزین کردن پروتئین‌های گیاهی از قبیل سویا، حبوبات و تخم مرغ در وعده‌های ناهار و شام توصیه می‌شود، زیرا پروتئین‌های گیاهی تا حد بسیار زیادی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را تامین می‌کنند.

او یادآوری کرد: مصرف گوشت حداقل در یک وعده غذایی در کنار مصرف پروتئین‌های گیاهی نه تنها منجر به ایجاد تعادل در دریافت پروتئین‌های کافی و مورد نیاز بدن خواهد شد، بلکه میزان مناسبی از ویتامین ب ۱۲ و آهن را برای بدن تامین خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید