داشتن شکم صاف جزء مهم‌ترین اصول تناسب اندام است. می توانید با چند راهکار بدون نگرانی از چاقی شکم غذا بخورید.

چطور غذا بخوریم تا شکم‌مان چاق نشود؟

به گزارش سبلام نو به نقل از پارسینه، داشتن شکم صاف جزء مهم‌ترین اصول تناسب اندام است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند با انجام تمرینات مختلف ورزشی یا رژیم‌ غذایی به این هدف برسند. اما گاه تورم شکم ناشی از تغذیه نامناسب است که زمینه‌ساز نفخ و اختلال عملکرد روده ها می‌شود.

از همین‌رو، توجه به ۵ توصیه ساده اما کاربردی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته ‌باشد که به ترتیب عبارتند از:

۱. مصرف سبزیجات بیشتر به‌جای گوشت ها

بشقاب ایده‌آل غذا شامل ۲/۱ سبزیجات، ۴/۱ غلات و ۴/۱ پروتئین است. ماهی و تخم‌مرغ به‌عنوان منابع پروتئینی ارجحیت دارند و مصرف گوشت قرمز باید به ۲ وعده در هفته کاهش پیدا کند.

۲. کاهش کربوهیدرات‌ها

مصرف کربوهیدرات‌ها از جمله شیرینی‌جات در رژیم غذایی باید کاهش پیدا کند زیرا تخمیر باکتری‌های روده را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، مصرف میوه‌ها به‌عنوان دسر نیز توصیه نمی‌شود زیرا قند میوه‌ها در این زمان موجب اختلال در گوارش می‌شود.

۳. گنجاندن فیبر در رژیم غذایی

فیبرها به تقویت مخاط روده‌ای کمک می‌کنند. سبزیجات برگ سبز، میوه‌ها، غلات سبوس‌دار و مغزها بهترین منابع فیبرها هستند. البته بهتر است سبزیجات معطر و ادویه‌ها نیز به تمام غذاها افزوده و تنوع غذایی رعایت شود.

۴. مصرف خوراکی‌های تخمیری

این خوراکی‌ها مانع از عدم‌تعادل باکتری‌های روده می‌شوند. کفیر ، دوغ و ماست حاوی پروبیوتیک‌ها هستند که در تعادل فلور روده نقش دارند. سبزیجاتی که مدتی در سرکه یا آب و نمک فرآوری می‌شوند نیز حالت تخمیری دارند و در این زمینه مفید هستند. البته به‌خاطر مقدار نمک نباید در مصرف آنها افراط کرد.

۵. کاهش مصرف منابع غذایی گلوتن و لاکتوز

کاهش مصرف خوراکی‌های حاوی گلوتن و لاکتوز در کاهش نفخ موثر هستند و در نتیجه به حفظ شکمی صاف کمک می‌کند. برنج ، کینوا و گندم سیاه جایگزین‌های بهتری به جای خمیرهای حاوی گلوتن هستند. در مورد کاهش لاکتوز نیز می‌توان به‌جای لبنیات از انواع شیرهای گیاهی و فرآورده‌های آن استفاده کرد

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید