نازیلا قمیان پرستار مرکز قلب تهران، در مسابقه جهانی عکس مراقبت از بیمار کرونا اول شد.

این عکس از پرستار ایرانی در جهان اول شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نازیلا قمیان، پرستار مرکز قلب تهران در مسابقه عکس صحنه مراقبت از بیمار کرونا که شورای بین المللی پرستاری برگزار کرد، اول شد.

احمد نجاتیان، معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری در نشست خبری روز جهانی پرستاری در باغ موزه دفاع مقدس با اعلام این خبر افزود: نازیلا قمیان پرستار فعال مرکز قلب تهران همزمان با کار حرفه ای خود در زمینه عکاسی نیز دوره دیده و مهارت دارد و با ارسال عکس های خود از لحظات مراقبت از بیماران کرونا در بیمارستان توانست مقام اول مسابقه عکاسی شورای بین المللی پرستاری ( ICN) را کسب کند.

وی گفت: ۹ عکس از عکس های این پرستار هنرمند در کتاب سال پرستاری شورای بین المللی پرستاری چاپ شده است.

معاون فنی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: شورای بین المللی پرستاری امسال همچنین از حاله جعفری پرستار فعال در رسیدگی به کودکان کار به صورت مجازی تجلیل کرد.

جعفری در این نشست خبری از طریق فضای مجازی با خبرنگاران صحبت کرد و گفت: بنده سالها با کودکان کار زندگی کرده ام و در محل کار و خانه آنها رفت و آمد داشته ام. در این زمینه صحنه های آزار دهنده زیادی هم مشاهده کرد، با اعلان شورای بین المللی پرستاری، بنده تجارب خود را در این زمینه ارسال کردم که مورد تقدیر قرار گرفت.

نجاتیان در این نشست خبری گفت: پرستاران جهان در آستانه- ۱۲ می روز جهانی پرستاری، برای دوران پس از کرونا با توجه به همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و روانی آن آماده می شوند تا به نیازهای جامعه در این دوران جدید پاسخ بدهند.

وی افزود: تلاش سازمان نظام پرستاری در این دوران این است که تجربه ها و دستاوردهای پرستاران ایران را نیز در این زمینه دسته بندی و ترجمه کند و به دنیا نشان دهد که موفقیت این دو پرستار ایرانی نمونه هایی از آن است.

معاون سازمان نظام پرستاری ادامه داد: علاوه بر آن برای انتقال تجارب موفق دنیا در راستای مسئولیت اجتماعی به تازگی کتاب تجربه کره جنوبی در مقابله با کرونا در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و آموزشی ترجمه شده و به زودی  منتشر می شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    7 5
    تجارت میکنید نه طبابت،از کرونا هم خوب استفاده کردید.
  • ???????? GE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    8 6
    مردم ایران مردمی قیرت مند ولی دولتی بی قیرت بر سر دارند
    • یک معلم IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
      4 3
      سلام،چندکلاس سوادداری که برای دولت کارشناسی می کنی ونظریه میدی ؟غیرت با(غ)نه با(ق)
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 1
    بصیرت شناسی به رتبه های کلاسی نیست به فهم و شعوره شاید یک دهقان بیسواد از یک دیپلمات به ظاهر با سواد دشمن شناسی و بصیرتش عالی باشه. به نظر من به قول شما نظریه اون هموطنمون کاملا درسته.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید