احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص شورای شهر باعث به چالش کشیدن قالیباف می‌شود یا خیر، گفت: به نظر من آقای قالیباف یک حاشیه امن دارد وگرنه پرونده‌ای سخت‌تر از پرونده عیسی شریفی علیه یک مدیر وجود نخواهد داشت.

قالیباف حاشیه امن دارد / فیلی هوا کردند تا به محسن هاشمی آسیب بزنند / شورای نگهبان همان بلایی را سر محسن می‌آورد که سر آیت‌الله هاشمی آورد

سلام نو - سرویس سیاسی: یکشنبه روز پر اتفاقی در صحنه سیاست ایران بود. همان‌طور که دعوا بر سر ابلاغیه جدید شورای نگهبان ادامه داشت، شورای شهر تهران نیز پس از چند سال تحقیق و تفحص در نهایت گزارشی جدی از تخلفات شهرداری در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف منتشر کرد.

توجه رسانه‌ها به بهشت جلب شد. عده‌ای اقدام شورای شهر را انتخاباتی دانستند و برخی دیگر آن را واکنشی به رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات شوراهای شهر توسط مجلس دانستند، ادعایی که توسط نمایندگان مردم در شورای شهر به طور جدی رد شد.

ناهید خدا کرمی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با سلام نو طولانی شدن تحقیق و تفحص را امری طبیعی دانست، به خصوص با توجه به گستردگی پرونده و عدم همکاری کسانی که نامشان در پرونده آمده بود.

اما یکشنبه به همین سادگی به پایان نرسید و در نیمه‌های شب در یک اتاق کلاب هاوس یک گروه مشخص دست به افشاگری علیه محسن هاشمی زدند، افشاگری‌ای که پای یک زن در آن در میان بود. البته ادعای مطرح شده در آن اتاق کلاب هاوس چیز جدیدی نبود و یکی دو ماه پیش از این در برخی کانال‌های تلگرامی جریان تندروی اصول‌گرا منتشر شده بود.

نعمت احمدی، حقوق‌دان در گفت‌وگو با سلام نو حاشیه‌سازی‌های اخیر علیه محسن هاشمی را بی‌ارتباط با تلاش شورای شهر برای مبارزه با تخلفات دوران قالیباف و رسیدن دوران ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری نداست و تاکید کرد که در شرایط فعلی بعید است اقدام شورای شهر تاثیری بر وضعیت قالیباف داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تحقیق و تفحص شورای شهر باعث به چالش کشیدن قالیباف می‌شود یا خیر، گفت: به نظر من آقای قالیباف یک حاشیه امن دارد وگرنه پرونده‌ای سخت‌تر از پرونده عیسی شریفی علیه یک مدیر وجود نخواهد داشت.

این حقوق‌دان ادامه داد: شریفی در هر سه نوبتی که قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد شهرداری را اداره کرد و به نوعی همه‌کاره شهرداری بود. ما دیدیم که ایشان محکومیت‌های سنگین را تحمل کرد، اما به آقای قالیباف هیچ آسیبی نرسید. به نظر من می‌توان گفت اکنون دور، دورِ آقای قالیباف است و مسئله‌ای برای ایشان رخ نخواهد داد.

احمدی با اشاره به اینکه مسئله تخلفات شهرداری در دوران قالیباف را صرفا نباید از منظر حقوقی دید گفت: خیلی از اموری که در کشور ما رخ می‌دهد تابع مصلحت است و در بسیاری از موارد وجه مصلحت یک پرونده بر وجه حقوقی آن می‌چربد و ما نمونه‌های مختلفی از این چربش را دیده‌ایم.

وی ادامه داد: ما خاطرمان هست که آقای هاشمی در حالی که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود توسط کسی که ده سال از ایشان بزرگ‌تر بود تایید صلاحیت نشد و مصلحت این چنین اقتضا کرد. این در حالی بود که میانگین سنی اعضای مجلس خبرگان از آقای هاشمی بیشتر بود و ایشان در آن دوره بسیار فعال بودند.

این حقوق‌دان ادامه داد: باید پذیرفت وقتی مصلحت پا پیش می‌گذارد، قوانین و مقررات عقب می‌روند، در نتیجه به نظرم انتشار گزارش جدید شورای شهر هم گریبان آقای قالیباف را نمی‌گیرد.

احمدی در واکنش به حواشی رخ داده برای محسن هاشمی به شناخت خود از شخص او اشاره کرد و گفت: وقتی به ماجرای پیش آمده و روایت‌های آن نگاه می‌کنید می‌بینید که این داستان در واقع فیلی بود که هوا شد تا به محسن هاشمی آسیب بزنند. حواشی اخیر قطعا با پرونده تحقیق و تفحص شورای شهر مرتبط است.

قالیباف حاشیه امن دارد / فیلی هوا کردند تا به محسن هاشمی آسیب بزنند / شورای نگهبان همان بلایی را سر محسن می‌آورد که سر آیت‌الله هاشمی آورد

وی در ادامه به دلیل دیگر حاشیه‌سازی علیه هاشمی اشاره کرد و گفت: شما باید این را در نظر بگیرید که از امروز نام‌نویسی نامزدهای شورای شهر شروع می‌شود و یکی از احزاب اصلی اصلاح‌طلب کارگزاران و یکی از گزینه‌های جدی کارگزاران محسن هاشمی است.

احمدی ثبت‌نام هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری را انتحار سیاسی دانست و گفت:  محسن هاشمی انسان سلیمی است و وحشتی از روی ترازو رفتن و انتخابات ندارد ولی انتخابات دو مرحله دارد، یکی شورای نگهبان است و دیگری آرای مردم. محسن روی کدام ترازو برود؟ روی ترازوی شورای نگهبان که حضور امثال هاشمی را به مصلحت نمی‌داند؟

وی ادامه داد: با وضعیت فعلی شورای نگهبان محسن هاشمی اگر ثبت‌نام کند انتحار کرده است و همان بلایی را سرش می‌آورند که سر آیت‌الله هاشمی آوردند، هرچند به وزنه اجتماعی او افزود خواهد شد.

احمدی در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی اخیر باعث رد صلاحیت هاشمی خواهد شد یا خیر گفت: نه الزاما ربطی به این پرونده ندارد. مگر آقای هاشمی چه پرونده‌ای داشت که رد صلاحیت شد؟ آقای احمدی‌نژاد چه پرونده و مشکل قانونی رسمی و علنی دارد که رد صلاحیت می‌شود؟

وی با ابراز تاسف از شرایط کنونی کشور در حوزه اخلاق سیاسی افزود: رخدادهای اخیر نوعی بداخلاقی در جامعه است که مشخص نیست چه کسی و چه زمانی قرار است مهار عقل بر آن بزند. چنین اقداماتی مانند سیل مخرب است و می‌تواند علیه هر کسی رخ دهد. من واقعا افسوس خوردم که چطور ما به این نقطه رسیدیم، آن وقتی که مدعی این هستیم که متخلق به اخلاق اسلامی هستیم.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید