گروه طالبان در واکنش به حمله تروریستی به مدرسه «سیدالشهدا» در کابل مدعی شد که داعش حربه اطلاعاتی دولت افغانستان برای بدنام کردن مخالفان است.

طالبان: داعش حربه اطلاعاتی کابل برای بدنام کردن مخالفان است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه اظهارداشت که رویدادهای مشابه حمله به مدرسه «سیدالشهدا» در منطقه شیعه‌نشین کابل صورت گرفته که داعش مسئولیت آن را پذیرفته است، پس این بار نیز انگشت اتهام بسوی این گروه است.

مطلب می‌افزاید که تمام تمرکز دولت افغانستان بر این است که حمله را به طالبان منسوب کند و در اظهارات مقامات کابل و اعلامیه‌ها و بیانیه‌های تقبیحی آن‌ها «هیچگاه» کلمه داعش را نخواهید یافت.

طالبان ادامه داد: از این نوع رویکرد مقامات ارگ آشکارا معلوم می‌شود که داعش در اصل حربه استخباراتی دولت کابل است که می‌خواهند برای اهداف خود از آن استفاده کنند و برای کوبیدن و بدنام کردن مخالفین از آن کار بگیرند.

طالبان در ادامه نیز مدعی شد که دولت افغانستان در سال‌های اخیر نیز بارها مخالفان و تظاهرات مردمی را به نام داعش هدف قرار گرفت تا مخالفت‌ها را خاموش کرده و ترس و وحشت عمومی به راه بیاندازد.

مطلب می‌افزاید که پس از افزایش انتقاد علمای اسلامی سیاسی از جنایات آمریکایی‌ها و متهم شدن ارگ به کارشکنی در روند صلح توسط برخی کارشناسان سیاسی، روند کشتار علما و کارشناسان بیطرف و فعالین صلح آغاز شد و مسئولیت آن را گروه گمنامی به نام داعش به عهده گرفت.

طالبان تاکید کرد که دولت افغانستان با استفاده از «حربه داعش» شمار زیادی از مخالفین را به شکل فیزیکی حذف، و دیگران به را به خاموشی یا ترک کشور مجبور کرد و از این طریق توانست اهداف خود را بدست آورد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید