هایکو ماس،وزیر امور خارجه آلمان زمان گفت: مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران زمان بَر،  اما سازنده است.

آلمان: مذاکرات وین برای توافق هسته‌ای ایران سازنده است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه آلمان، مذاکرات در مورد توافق هسته‌ای ایران را زمان بَر  اما سازنده توصیف کرد.

هایکو ماس، امروز دوشنبه گفت:  زمان در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران بسیار مهم است. مذاکرات طولانی، اما در یک فضای خوب انجام می‌شود.

هایکو ماس در حاشیه دیدار با همتایان اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار کرد: مذاکرات سخت و طاقت فرسا است، اما همه شرکت کنندگان در یک فضای سازنده  سعی در انجام آن را دارند.

او تصریح کرد: با این حال زمان در حال اتمام است. ما هدف خود را احیای کامل توافق هسته‌ای ایران قرار داده ایم، زیرا این تنها راهی است که می‌توانیم  از دستیابی ایران به  سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم.

مقامات آمریکایی هفته گذشته برای دور چهارم مذاکرات غیرمستقیم با ایران در مورد چگونگی از سرگیری توافق هسته‌ای به وین بازگشتند.

جمعه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸  از توافق هسته ای ایران خارج شد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید