سخنگوی وزارت خارجه چین بابت بزرگداشت هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی به مسکو تبریک گفت.

چین: پکن و مسکو در دفاع از منافع ملی خود در کنار هم قرار دارند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت، پکن تبریک صمیمانه خود را به مسکو بابت برگزاری موفقیت آمیز رژه نظامی در میدان سرخ مسکو و در بزرگداشت هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در جنگ دوم جهانی ابراز داشت.

 این رژه نظامی روز یکشنبه در میدان سرخ مسکو برگزار شد و بیش از ۱۲ هزار سرباز و بیش از ۱۹۰ قطعه از تجهیزات نظامی شامل ۷۶ فروند هلیکوپتر و جنگنده در این رژه به نمایش گذاشته شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: ما برگزاری موفقیت‌آمیز این رژه نظامی را که در بزرگداشت روز پیروزی برگزار شد، به طرف روسی تبریک می‌گوییم.

وی همچنین ادامه داد که چین و روسیه در دفاع از منافع ملی خود و عدالت بین‌المللی در کنار یکدیگر قرار دارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین تاکید کرد که پکن و مسکو قاطعانه از نتایج جنگ جهانی دوم و صلحی که به سختی به دست آمده، حمایت می‌کنند.

هشتم مه ۱۹۴۵ فرماندهان نیروهای مسلح آلمان نازی بیانیه تسلیم خود را امضا کرده و به شکست در جنگ جهانی دوم اذعان داشتند. این روز در بسیاری از کشورها به عنوان روز پیروزی جشن گرفته می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید