۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 55250361

در پی وقوع آتش‌سوزی صبح امروز در میدان نفتی «برقان» کویت که به عنوان دومین میدان نفتی جهان نیز شناخته می‌شود، ۲ کارگر زخمی شدند.

دومین میدان نفتی جهان دچار حریق شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه الرای کویت نوشت: این آتش سوزی سحرگاه امروز (دوشنبه) در این میدان بزرگ نفتی روی داد و منجر به زخمی شدن دو کارگر شد.   

در این پیوند، «قصی العامر» سخنگوی شرکت نفت کویت اظهار داشت: آتش سوزی سحرگاه امروز در یکی از کارگاه های میدان بزرگ نفتی برقان اتفاق افتاد که در پی آن دو کارگر مجروح و بلافاصله به بیمارستان «الاحمدی» کویت منتقل شدند.  

وی با اشاره به اینکه حال مصدومان این حادثه خوب و پایدار است، افزود: پس از این حادثه، اقدامات کنترلی توسط تیم‌های مرتبط انجام و آتش سوزی مهار شد.  

به گفته وی این حادثه هیچ تاثیری بر عملیات تولید نفت در این میدان نداشته است.  

«الرای» پیش از اظهارات سخنگوی شرکت نفت کویت با استناد به منابع خود گزارش داده بود که این آتش سوزی به دلیل نشت بنزین در میدان برقان به وقوع پیوسته و در عین حال اوضاع تحت کنترل است.  

در همین حال سخنگوی شرکت نفت کویت گفت که یک کمیته تحقیق برای پیدا کردن دلایل وقوع این آتش سوزی تشکیل شده است.  

میدان برقان در سال ۱۹۳۸ در جنوب شهر کویت کشف شد و از آن به عنوان دومین میدان بزرگ نفتی در جهان یاد می‌شود. اولین محموله نفت میدان برقان در سال ۱۹۴۶ پس از جنگ جهانی دوم صادر شد.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید