۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 55250354

محققان اکنون آزمایش خونی ابداع کرده اند که مرحله «قبل از زایمان» را دو تا چهار هفته قبل از تولد نوزاد نشان می دهد.

تعیین زمان دقیق زایمان ممکن شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، تاریخ تولد برای زنان بارداری که در انتظار تولد نوزاد خود بسر می برند، بسیار قابل اعتماد نیست، به طوری که اکثر زنان در هفته های ۳۷ تا ۴۲ بارداری زایمان می کنند.

زمان زایمان در حال حاضر، بر اساس میانگین ۴۰ هفته بارداری و اندازه کودک از طریق سونوگرافی، به طور نادرست تخمین زده می شود. اما محققان اکنون آزمایش خونی ابداع کرده اند که مرحله «قبل از زایمان» را دو تا چهار هفته قبل از تولد نوزاد نشان می دهد.

این آزمایش خون در واقع افزایش هورمون ها در حین آمادگی بدن زنان برای زایمان نوزاد را نشان می دهد. این آزمایش خون همچنین کاهش تشکیل سلول های خونی در حین آماده شدن جفت برای جدا شدن از رحم و سلول های ایمنی و پروتئین های مختلف را نشان می دهد.

این آزمایش خون نشان می دهد، پروتیین هایی که به جفت کمک می کنند تا رگ های خونی بسازد با نزدیک شدن به زمان زایمان که جفت برای قطع جریان خون از رحم آماده می شود، به طور پیوسته کاهش می یابد.

تاکنون این آزمایش خون که روی ۶۳ زن آزمایش شده است تنها می تواند روزی را که یک زن باردار پابه‌ماه، در عرض ۱۷ روز زایمان می کند، پیش بینی کند اما محققان می گویند که دقت این آزمایش خون پس از آزمایش روی شمار بیشتری از زنان افزایش می یابد. این آزمایش خون در عرض دو سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

این آزمایش خون علاوه بر کمک به پیش بینی زایمان های زودرس، نیاز به معاینات تهاجمی دهانه رحم که اغلب در نزدیکی تولد برای پیش بینی زایمان استفاده می شود، جلوگیری می کند.

زایمان زودرس سالیانه ۱۵ میلیون نوزاد در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در بسیاری از موارد، مادر به طور خود به خود درد زایمان می‌گیرد درحالی که پزشکان هنوز علت آن را نمی دانند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید