به دنبال تشدید درگیری‌ها در قدس اشغالی، رمضان قدیروف، رییس‌جمهور چچن در منطقه قفقاز روسیه از رژیم صهیونیستی خواست به خاطر سرکوب فلسطینان عذرخواهی کند.

درخواست رییس‌جمهور چچن از رژیم صهیونیستی / بابت سرکوب فلسطینیان عذرخواهی کنید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، قدیروف روز دوشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: مقامهای اسراییلی باید بخاطر برخوردهای شدید در شرق بیت المقدس عذرخواهی کنند. 

وی اقدامات رژیم صهیونیستی را دسیسه جویانه و تحریک آمیز خواند که با هدف واداشتن مسلمانان به نقض قانون انجام گرفته است.

 قدیروف معتقد است که جامعه جهانی در این شرایط حق ندارد سکوت کند و باید تلاش های لازم برای پایان دادن به هرج و مرج را بکار گیرد.

وی تصریح کرد که مسلمانان نمی توانند صبر کنند تا حملات به اماکن مقدسه و مسجد الاقصی و سرکوب مومنان متوقف شود.

 رئیس جمهوری چچن هشدار داد که در شرایط کنونی بهتر خواهد بود که اسرائیل به مسوولیت خود در وضعیت پیش آمده اعتراف کند و بخاطر اقدامات خود عذرخواهی کند.

وی خطاب به مقامهای رژیم صهیونستی تصریح کرد: تا زمانی که دیر نشده مناقشه را حل و فصل کنید در غیراینصورت پیامدهای حوادث ناگوار خواهد بود. 

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

وزارت امور خارجه روسیه به تازگی در بیانیه ای از متشنج شدن اوضاع بیت المقدس که بر اثر حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی شمار زیادی از فلسطینی ها مجروح شده اند، ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه روز شنبه وزارت خارجه روسیه آمده است: در روزهای اخیر اوضاع بیت المقدس به شدت متشنج شد.

در این بیانیه آمده است: بر اساس اطلاعات رسانه ها، عصر هفتم ماه می (دیروز) بر اثر زد و خوردها در مسجد الاقصی بیش از ۲۰۰ فلسطینی مجروح شده و ۱۷ مامور پلیس اسراییلی هم جراحات جدی برداشتند. 

بیانیه وزارت خارجه روسیه ادامه داد: اخراج اعراب از سرزمین زادگاهشان در منطقه شیخ جراح این شهر (بیت المقدس) و پیشبرد طرح خانه سازی ۵۴۰ باب مسکن برای شهرک نشینان یهودی و قتل دو فلسطینی در گذرگاه در منطقه جنین بر شدت تنش ها افزوده است. 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: مسکو  به شدت نگران چنین وضعیتی است و حمله به غیرنظامیان را محکوم می کند.  

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) یکشنبه شب درگزارشی اعلام کرد که ۲۹ کودک از جمله یک کودک شیرخوار به دنبال اقدامات ناقضانه اسرائیل در شهر اشغالی قدس زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در محوطه مسجد الاقصی، الشیخ جراح و باب العامود، دستکم ۲۰۵ نفر مجروح شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید