گلزن اسبق استقلال در دربی گفت: اگر استقلال برنده شود تاثیر خیلی زیادی روی تیم و نتایج پس از آن خواهد داشت.

دربی جمعه قطعا ۶ امتیازی است

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر جمعه ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۲۰ و ۳۰ در استادیوم آزادی برگزار می شود. ادموند اختر در گفت‌وگو با درباره علت پرگل شدن دربی های اخیر و شرایط این مسابقه حساس حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

۳ دربی ۲-۲ و رد و بدل شدن ۱۲ گل در سه دیدار آخر استقلال و پرسپولیس چه پیامی برای شما دارد؟

اگر به دقیقه گلهای به ثمر رسیده در این سه دربی اخیر دقت کنید می بینید ظرف ۱۰ دقیقه ابتدایی یکی از دو تیم گل زده است. همیشه یادم هست در دربی هایی که پرگل می‌شد و ما خودمان بازی می کردیم چنین اتفاقی می افتاد. قبل از آن همیشه این تصور وجود داشت که وقتی دربی بدون گل تمام می شود از قبل به ما گفته شده که مساوی کنیم. در حالی که هرگز چنین نبود.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

 دربی برای هواداران خیلی مهم است شاید شما یک نیم‌فصل همه مسابقات را ببازید ولی اگر دربی را ببرید همه مشکلاتتان حل می شود. در واقع پیروزی در دربی به استقلال یا پرسپولیس گارانتی می دهد. به مربی اش، مدیر و آینده باشگاه گارانتی می دهد. به همین خاطر هر دو تیم با احتیاط وارد زمین می‌شوند. حتی در دربی همین جمعه پیش رو، شک نداشته باشید تا زمانی که گلی ردوبدل نشود هیچ تیمی ریسک نمی کند. اما به محض زدن یک گل، حریف برای نباختن حمله می‌کند. مثل دربی آخر محمود فکری که ابتدا استقلال یک بر صفر جلو افتاد اما بعد ۱-۲ از پرسپولیس عقب ماند. ولی اینقدر تلاش کرد تا بازی با گل قائدی ۲-۲ شد. در دربی آخر پرسپولیس موقعیت های زیادی برای گلزنی داشت ولی در نهایت بازی ۲ بر ۲ مساوی شد.

نبود تماشاگر تاثیر منفی روی دربی دارد یا مثبت؟

قطعا با حضور تماشاگر جذاب تر می شود. در حضور تماشاچی وقتی یک شوت از فاصله ۲۰ متری دروازه هم رد شود همه استادیوم به هوا بلند می شوند ولی این اتفاق در بازی بدون تماشاگر نمی‌افتد. در عوض در بازی بدون تماشاگر بازیکن با فشار کمتری فوتبال همیشگی‌اش را ارائه می‌کند و کمک می شود تا فوتبال زیباتری ارائه شود. اما یک نکته مهم در دربی وجود دارد.

چه نکته ای؟

اینکه همه بازیکنان دو تیم دوست دارند در این بازی گل بزنند. شما نمی توانید از الان قاطعانه بگوید که قائدی یا مطهری گل می زنند. البته آنها شانس بیشتری دارند ولی شاید در دربی بازیکنی گل بزند که هیچکس انتظارش را ندارد. چرا؟ چون گلزن دربی تا ابد در ذهن‌ها می‌ماند و سرنوشت زندگی اش تغییر میکند. خیلی بازیکنان در این دو تیم بوده اند که یا در دربی بازی نکردند یا گل نزدند و حالا فراموش شدند ولی گلزنان دربی حداقل سالی دوبار قبل از بازی این دو تیم مورد توجه رسانه ها قرار می‌گیرند. این اهمیت دربی را نشان میدهد.

فرهاد مجیدی جمعه سومین تجربه‌اش روبروی پرسپولیس را خواهد داشت. فکر می‌کنید به اندازه کافی آماده هدایت استقلال در دربی سومش است؟

این دربی واقعاً ۶ امتیازی است. اگر استقلال برنده شود تاثیر خیلی زیادی روی تیم و نتایج پس از آن خواهد داشت. روی اعتماد بنفس بازیکنان، کادر فنی، مدیریت و حتی سرازیر شدن اسپانسرها برای باشگاه. حتی ممکن است این برد در دربی جمعه منجر به قهرمانی استقلال در همین فصل هم بشود. بنابراین بازی جمعه قطعا شش امتیازی است و مجیدی این را به خوبی درک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید