این مقام مسئول گفت: برابر آخرین بررسی های صورت گرفته در مجموع بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از طریق سایت مذکور کلاهبرداری صورت گرفته است.

طعمه کلاهبرداری مجرمان سایبری نشوید

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "مصطفی نوروزی" رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مرجوعه های قضائی واصله به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با طراحی سایت جعلی "صبا تأمین" با اغفال شهروندان، از آنان مبالغی را اخذ نموده است، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات شاکیان تاکنون مبلغ ۱۸میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری شده است، بیان داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد که وجوه به حساب فردی با هویت معلوم ساکن میناب واریز شده که با پیگیری های به موقع کارآگاهان سایبری، مبلغ بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال در حساب های مجرمان مسدود شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا افزود: با اقدامات تخصصی صورت گرفته و انجام استعلامات لازم، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام در شهرستان بندرعباس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

این مقام مسئول گفت: برابر آخرین بررسی های صورت گرفته در مجموع بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال از طریق سایت مذکور کلاهبرداری صورت گرفته است.

سرهنگ نوروزی ادامه داد: مال باختگان با تصور اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می‌کنند، بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده اقدام به واریز مبالغی در این سایت می کردند، اما سایت مذکور شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و افراد بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir لینک‌های مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان گذاشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید