احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی از آغاز فعالیت تیم تحقیق و تفحص فایل صوتی وزیر امور خارجه طی روزهای آتی خبر داد.

کار بررسی و تفحص از فایل صوتی ظریف در مجلس به زودی آغاز می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، احمد امیرآبادی فراهانی امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران،گفت: در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس درباره فایل صوتی منتشر شده از وزیر امور خارجه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نمایندگان مجلس این کار را به شدت محکوم کردند. چرا که مباحثی که در این فایل صوتی به ویژه درباره سردار دلها مطرح شده بود، ملت ما را بسیار ناراحت کرد.

وی بیان کرد: نمایندگان تأکید کردند که ایجاد دوگانه های مختلف در کشور باعث مشکل برای مردم می شود و در هشت سال گذشته، ایجاد دوگانه سازی های کاذب باعث شده که مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم و کشور به وجود آید.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه به زودی تیم تحقیق و تفحص از فایل صوتی ظریف در مجلس آغاز به کار می کنند، تصریح کرد: عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع فایل صوتی وزیر امور خارجه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و از سوی دیگر سه تقاضا برای تحقیق و تفحص از این موضوع تهیه شده است که در جلسه عصر امروز این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می گیرد.

امیرآبادی ادامه داد: البته کمیسیون امنیت ملی مجلس به دنبال آن است که سه تقاضا برای تحقیق و تفحص از فایل صوتی ظریف را به یک تقاضا تبدیل کند و در صورت تصویب این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس روز سه شنبه هفته جاری طرح تحقیق و تفحص از مرکز استراتژیک ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس رأی گیری می شد.

وی اظهار داشت: البته برخی از همکاران درخواست اعمال ماده ۲۳۴ درباره فایل صوتی ظریف را ارائه کرده اند که این موضوع هم درکمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می شود و در نهایت نتیجه تحقیق و تفحص و یا ماده ۲۳۴ جهت برخورد با خائنان به قوه قضائیه ارائه خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: همچنین در جلسه غیرعلنی امروز مجلس در مورد مذاکرات وین بحث و تبادل نظر شد و رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از روند مذاکرات به نمایندگان ارائه داد.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان نقطه نظرات خود را درباره مذاکرات وین ارائه کردند و جمع بندی این بود که باید در مذاکرات مراقبت شود چرا که ملت ایران در این چند سال مقاومت بسیار خوبی در مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم های دشمن داشتند و ملت ما در برابر آمریکایی ها و ترامپ به پیروزی رسیدند.

وی اظهار داشت: تاکید نمایندگان مجلس بر این بود که تیم مذاکره کننده مراقب باشند، مبادا منافع ملت ایران و کشور در مذاکرات به خطر بیفتد و نباید در مذاکرات عجله و شتاب داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: البته نمایندگان تاکید کردند که حاضر نیستند تحریم ها ادامه داشته باشند اما این موضوع دلیلی نیست که تیم مذاکره کننده ما در مذاکره عجله و شتابزدگی داشته باشند و مجلس استفاده از ابزار مذاکره در روند سیاست داخلی را قبول ندارد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: از جمله نکاتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که تحریم ها باید به طور کامل برداشته و راستی آزمایی شود و تیم مذاکره کننده ما در مذاکره با گروه ۱+۴ باید به این مساله توجه کنند که همه تحریم های ما و حتی تحریم اشخاص به طور کامل باید لغو شود.

وی با بیان اینکه تحریم ها به سه دسته هسته ای، برجامی و غیربرجامی تقسیم شده است،افزود: تاکید نمایندگان بر این بود که تمام تحریم‌ها باید  به طور کامل برداشته شود تا واردکنندگان، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما مشکلی برای فعالیت های خود نداشته باشند و یکی دیگر از مباحثی که مورد تاکید قرار گرفت این بود که باید زمان کافی برای راستی آزمایی وجود داشته باشد.

وی گفت: همچنین تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این بود که تحریم های غیر هسته ای هم باید برطرف شود و پذیرفتنی نیست که به هیچ عنوان تحریمی باقی بماند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید