ادعای چندی پیش خبرگزاری آناتولی مبنی بر اینکه نیروهای ایرانی مستقر در سوریه، جوانان سوری را برای جنگ در یمن به این کشور اعزام می‌کنند، تکذیب شد.

ادعای اعزام نیرو از سوریه به یمن توسط ایران تکذیب شد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا خبر منتشر شده توسط خبرگزاری آناتولی مبنی بر انتقال جنگجو از سوریه به یمن توسط نیروهای نظامی ایران را از اساس تکذیب و خاطر نشان کرد: چنین ادعایی نشانه کم اطلاعی از واقعیت‌های میدانی است.

در بیانیه سفارت ایران آمده است: این ادعای ساختگی با رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ فاجعه بار و غیر انسانی علیه مردم یمن تعارض دارد. جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان پایان این جنگ بوده و از تلاش‌های سازمان ملل در جهت دستیابی به راهکار سیاسی حمایت کرده است.

خبرگزاری آناتولی چندی پیش ادعا کرده بود که نیروهای ایرانی مستقر در سوریه، جوانان سوری را برای جنگ در یمن به این کشور اعزام می‌کنند.

این در حالی است که یمن چند سال است در محاصره کامل نیروهای سعودی و آمریکایی قرار داشته به طوریکه حتی اجازه ارسال دارو و مواد غذایی جز در مواردی از سوی سازمان ملل امکان پذیر نیست.

فضاسازی‌ها علیه نیروهای مقاومت یمنی با توجه به پیروزی‌های اخیر و نیز نزدیکی آن‌ها به استان استراتژیک مارب از سوی عربستان و کشورهای همسو با آن در منطقه افزایش چشم گیری یافته است.

طی ماه‌های اخیر اخبار زیادی مبنی بر کمک پهپادی ترکیه به عربستان در جنگ یمن منتشر شده به طوریکه چند پهپاد این کشور در یمن سقوط کرده است.

همچنین با توجه به نزدیکی حزب اخوانی صلاح با آنکارا و حضور مقامات این حزب در استانبول، تلاش‌هایی برای حضور ترکیه به صورت میدانی در یمن برای حمایت از این حزب اخوانی و نیز نزدیکی به عربستان صورت گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید