گیاهان خانگی می‌توانند سموم مضر هوا را در فضاهای بسته جذب کنند و استفاده از آن ها نسبت به دستگاه‌های تصفیه هوا طبیعی تر و به‌صرفه‌تر هستند.

گیاهانی که نگهداری از آن‌ها در خانه آسان است

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، در سال ۱۹۸۹ ناسا کشف کرد که، گیاهان خانگی می‌توانند سموم مضر هوا را در فضاهای بسته جذب کنند. در مقابل دستگاه‌های تصفیه هوا نیز وجود دارند که هوای محیط را تمیز می‌کنند، اما گیاهان طبیعی تر و به‌صرفه‌تر هستند. گیاهان دارای فواید دیگری نیز هستند که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

باعث افزایش انرژی و خلق‌وخوی انسان می‌شوند، تمرکز را بالا می‌برند، و باعث کاهش استرس و خستگی می‌شوند. در خانه‌ها، مخصوصاً در آپارتمان‌ها، جریان هوا کم است که باعث آلودگی هوای ساختمان و خانه می‌شود و باعث مشکلاتی مانند آسم و دیگر مشکلات تنفسی می‌شود. جالب است که بدانید: مبلمان، مصالح ساختمانی مصنوعی و حتی فرش خانه شما باعث آلودگی می‌شوند. 

نگرانی‌هایی که در مورد خرید گیاهان وجود دارد: 

اگر حیوان خانگی مانند سگ یا گربه دارید، در انتخاب گیاهان باید دقت بیشتری داشته باشید، زیرا بعضی از این گیاهان سمی هستند، و ممکن است باعث مسمومیت حیوان خانگی شما شوند. 

چگونه از رشد کپک درون گیاهان جلوگیری کنیم؟ 

 افزایش تعداد گیاهان باعث رطوبت می‌شود، در نتیجه کپک به وجود می‌آید. برای جلوگیری از رشد کپک، باید بعد از آب دادن به گیاه آب درون ظرف آن را خالی کنید. همچنین ریختن خزهای اسپانیایی و یا شن آکواریوم نیز باعث از بین رفتن کپک گیاه می‌شود. 

گیاهانی که نگهداری از آن‌ها راحت است: 

برای افرادی که در نگهداری گیاه تجربه کافی ندارند، این نوع گیاهان برای آن‌ها مناسب است. 

گیاهان عنکبوتی

گیاهان عنکبوتی که به گیاهان هوایی نیز معروف هستند، سرعت رشد بالایی دارند. آن‌ها حتی گاهی شکوفه‌های سفید زیبایی تولید می‌کنند. گیاهان عنکبوتی بیش از ۲۰۰ نوع دارند که نگهداری از همه آن‌ها ساده است. 

چگونه به آن‌ها آب بدهیم؟ به آن‌ها هفته‌ای دو یا سه بار آب بدهید. 

این نوع گیاهان سمی نیستند و برای کودکان یا حیوانات آسیبی ندارند. 

دراکیناس

این گروه بزرگ از گیاهان آپارتمانی در هر شکل، اندازه و رنگی وجود دارد. خاک این گیاهان باید مرطوب باشد اما نمناک نباشد، زیرا آب زیاد باعث پوسیدن ریشه گیاه می‌شود. گیاهانی سمی هستند که اگر حیوان خانگی شما آن را بخورد دچار استفراغ، ترشح بزاق بیشتر یا قرمز شدن مردمک چشم می‌شود. 

نخل‌های آرکا

پرورش این نوع گیاهان در فضای باز آسان‌تر است. این گیاه در هنگام رشد، به آب و نور زیادی احتیاج دارد، اما در زمستان آب کمتری می‌خواهد. نخل‌های آرکا سمی نیستند و برای حیوانات خانگی و کودکان ضرری ندارند. 

گل داوودی

 گل‌های داوودی به شدت برای تصفیه هوا مناسب هستند. آن‌ها سموم رایج در هوا و حتی آمونیاک را از بین می‌برند. 

برای مراقبت از گل داوودی، رطوبت خاک را یک روز در میان باید چک کنید و آن را مرطوب نگه دارید. اما متأسفانه گیاهی سمی است و باید احتیاط کرد. 

نخل بامبو

این گیاه به دلیل ظرافت و ارتفاع شهرت دارد. بامبو نور مستقیم خورشید را دوست ندارد. نخل‌های بامبو باعث انتقال رطوبت به هوا می‌شوند و باعث می‌شوند زمانی که در زمستان هوا خشک است، هوای خانه مرطوب شود. برای نگهداری از آن خاک را مرطوب نگه دارید، برای اینکه تار عنکبوت به آن نچسبد گاهی اوقات آن را دستمال بکشید. نگهداری از نخل‌های بامبو در خانه‌ای که حیوانات خانگی دارد بی‌خطر است. 

گل مارپیچ

این گیاه در تمامی فصل سال، سبز است و شرایط نوری مستقیم را می‌پذیرد. در طول رشد به آن آب زیادی بدهید. اما در زمستان به آبیاری زیادی احتیاج ندارد. این گیاه برای حیوانات و انسان سمی است. 

گیاهان لاستیکی یا فیکوس

گیاهان لاستیکی درختچه‌ای همیشه سبز هستند، ریشه آن‌ها به سمت بالا رشد می‌کند و به دور گیاه پیچیده می‌شود و شکل‌های جالبی را ایجاد می‌کند. خاک آن را همیشه به‌صورت مرطوب نگه دارید، زمانی که بیش از اندازه رشد کردند برگ‌های آن را هرس کنید. گیاهان لاستیکی (فیکوس) برای حیوانات خانگی سمی هستند. 

گل نیلوفر

گل نیلوفر یکی از سه گیاه برتر برای از بین بردن آلودگی‌های محیط است. این گیاه حتی آمونیاک را هم از بین می‌برد. خاک آن را کمی مرطوب نگه دارید، نیلوفرها به نور زیادی احتیاج دارند، برای حیوانات و انسان‌ها سمی هستند. از دست زدن به آن خودداری کنید زیرا باعث سوزش و تحریک پوست در انسان‌ها می‌شود. 

علاوه بر گیاهان، روش‌های دیگری برای تصفیه هوای منزل شما وجود دارد. سعی کنید همیشه کف خانه را با جاروبرقی یا طی تمیز نگه دارید. از پاک‌کننده‌های مصنوعی یا خوشبوکننده‌های هوا استفاده نکنید. رطوبت هوا را کاهش دهید در عوض تهویه را افزایش دهید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید