تحقیقات جدید نشان می دهد که ژن عامل طاسی احتمال ابتلا به کرونا را در مردان افزایش می‌دهد و این ژن عامل کشنده‌تر بودن کرونا در مردان است.

ارتباط ژن طاسی در مردان با افزایش خطر ابتلا به کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، یک گروه از محققان آمریکایی برای اولین بار به این ارتباط پی بردند. آن‌ها متوجه شدند که مردان دارای یک شکل متداول ریزش موی حساس به هورمون معروف به «آلوپسی آندروژنتیک»، بیشتر مستعد بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ هستند.

مطالعه این محققان نشان داد که در میان مردان مبتلا به کرونا، بستری در بیمارستان ۷۹ درصد به «آلوپسی آندروژنتیک» مبتلا بودند درحالی که این میزان در گروه مردان با سن مشابه ۳۱ تا ۵۳ درصد بود.

محققان خاطرنشان کردند که آلوپسی آندروژنتیک ناشی از فعالیت ژن گیرنده آندروژن یا آی آز (AR) است که در بعضی از مردان می‌تواند به ریزش مو منجر شود.

آن‌ها توضیح دادند: آنزیمی به نام TMPRSS ۲ که عامل اصلی عفونت کووید-۱۹ است، به آندروژن نیز حساس است و ممکن است تحت تأثیر ژن AR نیز قرار گیرد. به نظر می‌رسد که یک بخش کلیدی در این ژن هم بر شدت کرونا و هم بر تمایل مردان به از دست دادن موهایشان به دلیل آلوپسی آندروژنتیک تأثیر می‌گذارد.

این محققان یافته‌های خود را در ششم می‌در نشست بهاری مجازی «آکادمی پوست اروپا» ارایه دادند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید