به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، ظرفیت بهشت زهرای تهران تا ۳ سال دیگر پر می شود و به زودی آرامستان های جدیدی معرفی خواهد شد.

بهشت زهرا تا ۳ سال دیگر پر می‌شود/ معرفی آرامستان‌های جدید تهران تا پایان سال

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، بهشت زهرای تهران حدود ۵۰ سال پیش با مساحت ۳۱۴ هکتار برای تدفین متوفیان آغاز به کار کرد. موضوع تکمیل ظرفیت بهشت زهرا همواره دغدغه مدیران شهری بوده است و در سال های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ به ترتیب ۱۶۰ و ۱۱۰ هکتار به مساحت بهشت زهرا افزوده شده است. به این ترتیب در حال حاضر مساحت بهشت زهرای تهران ۵۸۴ هکتار است.

در طول نیم قرن در بهشت زهرا یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر پذیرش شده اند که از این رقم یک و نیم میلیون نفر در این آرامستان تدفین شده اند و ۲۵۰ هزار نفر نیز به شهرستان ارجاع داده شده اند.

تدفین ۱.۷ میلیون نفر در بهشت زهرا

در سال ۱۳۸۹ به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر در بهشت زهرا پذیرش شده اند و ۵۱ هزار نفر نیز به صورت عادی دفن شده اند.از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با شیوع بیماری کووید ۱۹ روزانه ۲۲۵ تا ۲۴۵ فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده اند و طی ۹ ماه حدود ۲۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان به خاک سپرده شدند. تقریبا نیمی از جان باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان بهشت زهرا با توجه به تعداد فوتی ها، سازمان بهشت زهرا حداکثر ظرف ۳ سال آینده پاسخگوی متوقیان خواهد بود.

سعید خال، ادامه داد: نتیجه مطالعات برای مکان یابی آرامستان های جدید تا پایان سال مشخص می شود و مدیریت شهری اعلام می کند که چه آرامستان هایی به تهران اضافه خواهد شد.

تعداد متوفیان شهر تهران به علاوه متوفیان کرونایی در برخی از روزها نزدیک به ۴۰۰ نفر بوده است اما این آرامستان تاکنون مشکلی در تدفین متوفیان نداشته است.

در بهشت زهرا قطعه کرونایی ها وجود ندارد و شهروندان می توانند طبق دلخواه خودشان متوفی را در هرجا از بهشت زهرا که بخواهند با رعایت پروتکل های بهداشتی دفن کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید