فدریکا موگرینی، مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: مطمئنم اروپا و آمریکا می ‌توانند برجام را دوباره احیا کنند.

موگرینی: اروپا و آمریکا می‌توانند برجام را احیا کنند

به گزارش سلام نو به نقل از  ایسنا، فدریکا موگرینی مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مشارکت در ''دور گفت‌وگوهای آینده اتحادیه اروپا-آمریکا'' در این اندیشکده، درباره برجام گفت: در سال ۲۰۱۵ اتحادیه اروپا به همراه آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی توانستند به چیزی دست بیابند که به باور من رکن اصلی دیپلماسی، چندجانبه گرایی‌ و مقررات عدم اشاعه تسلیحات اتمی بود، یعنی توافق هسته‌ای ایران. ما باهم برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کردیم و توانستیم از طریق این توافق مانع از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای و جلوگیری از افزایش تنش نظامی در منطقه شویم. امروز آمریکا به دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی بازگشته است و ما هم به میز مذاکره بازگشته‌ایم تا سعی کنیم این توافق را احیا و همه‌ی اعضای آن از جمله آمریکا را به پایبندی کامل به توافق بازگردانیم. اتحادیه اروپا به دنبال کمک به این رویه و تسهیل آن است و فکر می‌کنم امروزه بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت دارد که اتحادیه اروپا و آمریکا تلاش مشترکی برای حفظ این رکن اساسی امنیت ما نه تنها در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای بلکه فراآتلانتیکی به خرج دهند.

موگرینی ادامه داد: بنابراین واقعا فکر می‌کنم این یکی از عرصه‌هایی است که همکاری فراآتلانتیک اهمیت دارد، نه تنها برای هر دو طرف ما، اروپا و آمریکا، بلکه برای امنیت سراسر جهان، چیزی که باهم به دست آوردیم را امروز می‌توانیم باهم احیا کنیم و مطمئنم اتحادیه اروپا و آمریکا می ‌توانند تلاش‌ها در این راستا را باز هم مدیریت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید