همانطور که می دانید برق یکی از مهم ترین نیازها در ساختمان ها می باشد. بدون برق تقریبا می توان گفت همه امور مختل می شود، حتی با قطع شدن برق، آب در ساختمان ها و برج های چند واحده نیز قطع خواهد شد. این موضوع باعث شده تا برق کشی ساختمان از مهم ترین مراحل پس از آماده سازی آن باشد.

چرا رشته برق ساختمان درآمد و بازار کار خوبی دارد؟

اهمیت برق در ساختمان ها، رشته برق ساختمان را به یکی از بهترین رشته های فنی حرفه ای از گذشته تا به امروز تبدیل کرده است. در سال های اخیر نیز با رشد و توسعه ساختمان سازی و روی کار آمدن سیستم های امنیتی و حافظتی این رشته رونق بیشتری یافته است و این موضوع شغل برقکار ساختمان را به یکی از رشته های عالی و پردرآمد فنی در بازار کار تبدیل کرده است.

بازار کار عالی برق ساختمان، باعث شده تا افراد بسیاری این شغل را به عنوان حرفه اصلی یا شغل دوم خود انتخاب کنند و برای یادگیری مباحث آن در دوره آموزش برق ساختمان ثبت نام نمایند.

بررسی بازار کار رشته برق ساختمان

همانطور که در ابتدا متن پرداختیم رشته برق ساختمان از سال های گذشته تا به امروز از رشته های مهم و پرطرفدار فنی حرفه ای در کشور بوده است. این رشته علاوه بر ایران در تمامی کشورها از بازار کار و درآمد خوبی برخوردار می باشد.

دلایل گوناگونی باعث رونق بازار کار این رشته در سال های اخیر شده اند، برخی از این موارد عبارتند از:

چرا رشته برق ساختمان درآمد و بازار کار خوبی دارد؟

1-ظهور سیستم های امنیتی و رفاهی جدید

در دنیای امروز تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت می باشد، پیشرفت تکنولوژی باعث ظهور سیستم های امنیتی و رفاهی جدیدی شده است. دوربین های مدار بسته، سیستم های اعلام حریق، دزدگیر، درب های اتوماتیک، هوشمند شدن خانه برخی از این سیستم ها می باشد.

مزایای بسیار این سیستم ها باعث شده تا تقاضا برای خرید و نصب این لوازم روز به روز بیشتر شود، طوری که امروزه کمتر ساختمانی را می توان دید که دوربین مداربسته نداشته باشد یا از درب های ریلی استفاده نکرده باشد.

2-افزایش نا امنی و سرقت

در سال های اخیر با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی آمار سرقت و دزدی بیشتر شده و این موضوع باعث افزایش تقاضا برای نصب سیستم های برقی مانند دزدگیر و دوربین مدار بسته شده است. این موضوع شغل نصاب دوربین مدار بسته را به یکی از بهترین شغل های برق ساختمان تبدیل کرده است.

3-تخصصی بودن کار برق ساختمان

یکی از دیگر عواملی که نشان از بازار کار عالی برق ساختمان می دهد، تخصصی بودن کار برقکاری می باشد. همانطور که می دانید کار با برق بسیار حساس بوده و کوچک ترین کوتاهی هنگام کار خسارات جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد.

برقکاری ساختمان مستلزم  آشنایی با استانداردها و نکات برق کشی ساختمان و پیاده سازی آنها هنگام کار می باشد. این موضوع باعث شده تا تنها افرادی که به صورت تخصصی با برق و استانداردهای آن آشنایی دارند در این شغل به موفقیت دست یابند.

4-افزایش رشد ساختمان سازی

در سال های اخیر پروژه های ساختمانی رشد چشمگیری داشته است. این موضوع از دیگر دلایلی است که شغل برقکاری ساختمان را به یکی از شغل های عالی و آینده دار تبدیل کرده است.

چگونه وارد بازار کار برق ساختمان شویم؟

برای ورود به بازار کار برق ساختمان پیش از هر اقدامی بایستی با صفر تا صد مراحل و نکات برق کشی آشنا باشید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای تر در این شغل فعالیت کنید بایستی علاوه بر برقکاری با نصب سیستم های امنیتی و رفاهی نیز آشنا باشید.

برای یادگیری این مهارت ها روش های گوناگونی وجود دارد. بهترین روش یادگیری، روشی است که ضمن آموزش تئوری مباحث و استانداردهای برق ساختمان به صورت عملی نیز با برق کشی ساختمان آشنا شوید.

امروزه آموزشگاه های فنی حرفه ای بسیاری دوره برق ساختمان را برگزار کرده و به آموزش مفاهیم مورد نیاز این شغل می پردازند. در این مراکز فرصت تمرین و کار عملی برای کارآموزان فراهم شده است و این موضوع باعث شده تا بیش از 80 درصد افراد شرکت کننده در این دوره ها پس از اتمام آن بتوانند وارد بازار کار شوند.

چرا رشته برق ساختمان درآمد و بازار کار خوبی دارد؟

بهترین آموزشگاه برق ساختمان

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین و معتبرترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت کاملا عملی و تخصصی دوره های آموزش برق ساختمان را برگزار کرده و همه ساله متخصصان برقکار بسیاری را تربیت کرده و وارد بازار کار می نماید.

دوره برق ساختمان در این آموزشگاه شامل دو کلاس آموزش برق ساختمان درجه 1 و درجه 2 می باشد. دوره برق درجه 2 به آموزش صفر تا صد مفاهیم برق کاری و سیم کشی ساختمان می پردازد. با شرکت در این دوره با کلیه مراحل برق کشی در انواع ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و غیره آشنا می شوید.

دوره برق درجه 1 نیز به آموزش نصب انواع سیستم های امنیتی و رفاهی می پردازد. آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش نصب دزدگیر، آموزش نصب اعلام حریق، آموزش نصب درب های اتوماتیک برخی از مباحثی است که در این دوره به آن پرداخته می شود.

با شرکت در دوره های برق ساختمان درجه 1 و 2 در این آموزشگاه در مدت زمانی کوتاه با کلیه مباحث برق آشنا شده و می توانید در بازارکار وارد شده و به درآمد بالایی دست یابید.

دوره های برگزار شده در این آموزشگاه به صورت عملی بوده و کارآموزان طی دوره به تمرین و رفع اشکال می پردازند، در پایان دوره نیز یک مدرک معتبر و دو زبانه در اختیار کارآموزان قرار می گیرد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره برق، دوره های متعدد دیگری را در دپارتمان های نصب و تعمیرات، برق و الکترونیک، مکانیک و جوشکاری برگزار می نماید.

دوره آموزش تعمیر برد الکترونیکی یکی از دیگر دوره های پرطرفدار دپارتمان برق و الکترونیک است که به صورت تخصصی به آموزش عیب یابی و تعمیر انواع بردهای الکترونیکی می پردازد.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و پکیج، آموزش جوشکاری، آموزش مکانیک خودرو، آموزش تعمیرات موبایل برخی از ده ها دوره برگزار شده در این آموزشگاه است.

علاقمندان و متقاضیان حضور در دوره‌های این مجتمع آموزشی می‌توانند به سایت baghgostaran.com مراجعه نمایند. همچنین، شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ پاسخگویی سوالات متقاضیان می‌باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید