سعید محمد، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ورود من مبتنی بر احساس نیاز است که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری خواستار ایجاد تغییر و تحول در نسل مدیریتی جمهوری اسلامی ایران هستند. من نسل دومی محسوب می‌شوم و منتظر مصادیق هم ماندیم ولی این مصادیق اعلام نشد و درصدد ظرفیت‌سازی برآمدیم.

درباره ائتلاف با فردی صحبت نکردم / آقای رئیسی تا این لحظه از رهبری اذن ورود نگرفته‌اند

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سعید محمد در نشست خبری صبح امروز درباره حضورش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور مستقل آمده‌ام و تا امروز درباره ائتلاف با فردی صحبت نکردم؛ ما دنبال انشقاق در جبهه انقلاب نیستیم و دنبال یک دولت انقلابی و ولایی هستیم.

وی افزود: ما خودمان را در معرض نظر مردم قرار خواهیم داد و تا زمانی که اقبال داشته باشیم جلو می‌رویم درغیر اینصورت به نفع فرد اصلح کنار خواهیم رفت.

وی ادامه داد: تا دیشب پیگیر تصمیم حضور آیت الله رئیسی در انتخابات بودم تا این لحظه آقای رئیسی نه تصمیمی برای حضور داشته اند و نه رهبری اذن ورود داده اند.

این داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: گلایه‌های مردم نسبت به انقلاب نیست بلکه از کارگزاران گلایه دارند، گفت: مردم از فامیل‌بازی و آقازاده‌ها ناراحت هستند. مردم خسته هستند نه از انقلاب بلکه از سوء مدیریت، شعارهای بدون عمل، بی‌عملی‌ها، بی تفاوتی مسئولین، منفعت‌طلبی‌ها و دو قطبی‌های بی‌اثر خسته هستند.

وی ادامه داد: مردم از بی‌دولتی خسته هستند و پناهگاه می‌خواهند و نظارت از داخل ماشین را نمی‌خواهند بلکه مرد میدان می‌خواهند.  ما اصلاحاتی مبتنی بر اصول را می‌خواهیم، ما نیازمند دولت مقتدر و مدیریت علمی مبتنی بر هوش و دانش جوانان خود هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست درباره بر نامه‌های خود گفت: وضعیت دولت فعلی وضعیت مناسبی نیست و دولت سیزدهم فقیرترین دولت جمهوری اسلامی خواهد بود و بانکداری، بورس، مبادی که لازم است منابع ایجاد کنیم دچار مشکل و منابع درآمدی کشور دچار اختلال است.

وی ضمن تاکید بر اینکه من برنامه ۱۰۰ روزه نداده ام و وقتی به این شدت مشکل در کشور وجود دارد باید با کمک مردم شرایط را بهبود ببخشیم و به یک عملگرایی بزرگ در کشور نیاز داریم، خاطرنشان کرد: برای عده‌ای خاص این عملگرایی سخت است، و اگربرجام بتواند یک روز زودتر تحریم ها را بردارد استقبال می کنیم، اما تا دو سال آینده سعی می شود که وضعیت کشور بهبود پیدا کند و برنامه های ما قابلیت اجرایی برای ۴ سال آینده را دارد.

محمد افزود: برجام توافقی بین ایران و ۵ بعلاوه یک بود که علی رغم مشکلات زیاد به لحاظ قانونی بین ایران و کشورهای ۵+۱ مبادله شده و توسط شورای امنیت به تصویب رسیده و مجلس هم آن را تصویب کرده که به آن احترام می گذاریم.

وی ادامه داد:علت عدول از برجام این است که آمریکا یکجانبه از آن خارج شد و مشکلات زیادی برای مردم در چند سال اخیر به وجود آورد که البته خیلی از این مشکلات ناشی از سوء مدیریت بود.دو شرط برای برگشت برجام داریم؛ که اول برگشت آمریکا به برجام و رعایت آن توسط سایر کشور و دوم اینکه ما باید این اقدامات را راستی آزمایی کنیم و در صورت تعهد طرف مقابل ما هم به برجام متعهد خواهیم ماند و منتظر نتایج مذاکرات وین هستیم و باید در چارچوپ منویات رهبری مذاکرات صورت بگیرد ولی در صدد هستیم درآمد و ثروت مردم را با توان داخلی افزایش دهیم و رویکرد از غرب به سمت غرب و شرق خواهد رفت.  به جای گذاشتن تمام تخم مرغ ها در سبد دولت های سلطه گر نگاه دو جانبه به غرب و شرق خواهیم داشت تا بتوانیم در مقابل هر مذاکره ای با دست پر و نه خزانه خالی پای مذاکره بنشینیم.

محمد افزود: ورود من مبتنی بر احساس نیاز است که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری خواستار ایجاد تغییر و تحول در نسل مدیریتی جمهوری اسلامی ایران هستند. من نسل دومی محسوب می شوم و منتظر مصادیق هم ماندیم ولی این مصادیق اعلام نشد و درصدد ظرفیت سازی برآمدیم. سعی می کنم گره ها را یک به یک با کمک مردم و جوان ها باز کنیم. وابسته به هیچ جریانی نیستم و با هیچ کس ننشسته ایم و قول و قرار هم نگذاشته ایم.

وی با بیان این که دولت سهامی نیستم و دولت شایسته سالار خواهیم بود، عنوان کرد: دولت قطبی هم نخواهم بود زیرا بحق دو جریان چپ و راست برای کشور مضر است و افرادی که تابلو دار این احزاب باشند را روی کار نمی آوریم بلکه افراد پاک دست و دارای علم و دانش روز را روی کار خواهیم آورد. قطعا قبل از انتخابات بخشی از کابینه را معرفی خواهم کرد. ۱۵۰ تیم مدیریتی در تولید برنامه دارم و مسائل و مشکلات را به ریز بررسی کرده ایم و برنامه راهکار برای حل آنها داریم.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: هیچ کس را رقیب خود نمی دانم،کسانی که وارد می شوند مردم باید قدر آنها را بدانند زیرا دولت آینده با مشکلات درهم تنیده اقتصادی سیاسی و فرهنگی رو به رو است‌ و هیچ کس را رقیب خود نمی دانم و هر کس می خواهد روی کار بیاید و توان دارد که کار را جلو ببرد باید روی کار بیاید. این فکر که برخی برای کسب قدرت با دیگری درگیر شوند را نمی پسندم و این گونه هم نیستم. باید در فضای صمیمانه کار را جلو ببریم تا مردم در نهایت تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت : مردم خیلی از وضع موجود رضایت ندارند و کناره گیری کرده اند ولی امیدوار هستیم که مردم در انتخابات مشارکت کنند، هرکسی در یک زمینه ای فعالیت می کند و تخصص دارد. باید دید کارنامه های آن فرد چیست؟  اینکه آن فرد کجا بوده فرع این قضیه محسوب می شود. فردی از ابتدای انقلاب تاکنون در یک وزارت خانه بوده و عملکرد خوبی هم نداشته است به همین دلیل باید دید فرد مسئولیتی که داشته خوب عملکرد کرده یا خیر.ما شدیدترین تحریم ها را در قراره گاه سازندگی خاتم الانبیا داشتیم و تحریم داخلی و خارجی بودیم.‌ تمام پروژه ها درحال فعالیت بود و از دولت هم کمک نخواستیم زیرا دولت هم وضعیت خوبی نداشت. ما با سرعت بیشتری کار کردیم. به جای اینکه بگوییم چه کسی کجا کار کرده کارنامه ها را ببینیم.

وی درباره مسکن جوانان بیان کرد:  تا پایان سال ۱۴۰۴ باید تعدادی مسکن بسازیم و باید ۴ میلیون مسکن در ۴ سال ساخته شود و ۲ منبع برای تامین اعتبار در سر داریم. تولید مسکن در ۸ سال گذشته کاهش یافته است،  دولت کمکی نکرده و موظف است تا کمک کنم و فاجعه ای که درحال حاضر رخ داده به‌دلیل کم کاری دولت است‌.  ما مسکن روستایی هم دیدیم و مشکلی وجود ندارد. کسی که می خواهد یک پروانه بگیرد باید یک سال بدود.

محمد درباره ابلاغیه اخیر شرایط شورای نگهبان و شمول آن گفت: قانون شورای نگهبان باید برای همه ما قانون باشد که البته ما در سالهای قبل شاهد بودیم که حتی یک بچه کوچک هم ثبت‌نام می‌کرد که باعث خنده شده بود، بنابراین این محدودیت‌های شورای نگهبان را مثبت ارزیابی می‌کنیم ومجلس شورای اسلامی هم یک چهارچوبی را تعریف کرد و برای شورای نگهبان فرستاد و شورای نگهبان هم البته بدون در نظر گرفتن شرایط مجلس این قانون را عملیاتی کرد و شرایطی را برای ثبت نام کنندگان از لحاظ مدیریت اجرایی یعنی داشتن ۴ سال سابقه اعلام کرده و در بخش نظامی هم گفته شده که باید ۴ سال سابقه سرلشگری داشته باشند. باید توضیح دهم که ما در بخش نظامی یک جایگاه و یک درجه داریم یعنی افراد با درجه پایین تر هم می توانند در جایگاه بالاتر قرار بگیرند و شورای نگهبان هم ملاک را جایگاه قرار داده است. من هم بیش از ۸ سال جایگاه سرلشگری دارم که با این حساب تایید صلاحیت قطعی است که البته صرفا بحث این جایگاه نیست بلکه بسیاری از شرایط دیگر را هم بررسی خواهند کرد و به ما می گویند اما از این نظر مشکلی ندارم.

محمد در بخشی از سخنانش گفت: برخی نهادها اطرافیان من را صدا کرده‌اند و گفته‌اند که حق نداری با محمد کار کنی

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید