آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: نگاه حذفی در رقابت انتخاباتی نتیجه‌ای جز دلسردی و کاهش مشارکت شهروندان در کوتاه مدت نخواهد داشت و در دراز مدت هم حاکمیت ایران را به سمت اندک سالاری و تک صدایی سوق می‌دهد.

نگاه حذفی به کاندیداهای جریان رقیب در تعارض با مشارکت حداکثری در انتخابات است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران، در خصوص لیست ۱۴ نفره معرفی شده به جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: این لیست بنا به فراخوان دبیر خانه جبهه اصلاحات ایران از اعضا مجمع عمومی برای معرفی کاندیداهای مورد نظر خودشان یا حزبشان است و افراد باید در مجمع عمومی برای ارائه برنامه‌های خود و پاسخ به پرسش‌ها حضور پیدا کنند.

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران افزود: در مرحله بعدی مجمع عمومی در خصوص تک تک آنها رأی‌گیری خواهد کرد و هر کدام از این افراد که بتواند رأی ۲/۳ مجمع عمومی را کسب کنند از طرف جبهه برای ثبت نام در موعد مقرر معرفی خواهد شد.توجه داشته باشید که لیست ۱۴نفره صرفاً افراد پیشنهادی اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به دبیر خانه است. ما در این مرحله بنا بر انتشار آن را نداشتیم اما با توجه به انتشار مغشوش لیست در برخی از رسانه‌ها و در راستای شفاف‌تر شدن موضوع در این مرحله اسامی را منتشر کردیم. چه بسا برخی از این افراد خودشان اعلام کاندیداتوری هم نکرده‌اند و ممکن است از دیدن نام خود در بین این ۱۴ نفر تعجب هم کرده باشند.

وی تأکید کرد: افراد مطرح شده در این لیست بر مبنای تمایل اعضای حقیقی و حقوقی مجمع معرفی شده‌اند. در واقع آنچه مبنای معرفی افراد بود این بوده که احزاب در جمع بندی‌های خودشان و یا افراد حقیقی چه فرد یا افرادی برای قرار گزفتن در جایگاه ریاست جمهوری مناسب تشخیص  داده‌اند. 

منصوری در واکنش به اظهار نظر برخی از اصولگرایان درباره پرونده‌های برخی از این ۱۴ نفر در قوه قضاییه نیز گفت: جبهه اصلاحات ایران نه قوه قضاییه است و نه شورای نگهبان؛ به اصولگرایان هم توصیه می‌کنم اگر باوری به ضرورت شکل گیری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا در تراز قانون اساسی دارند، از حالا برای حذف رقیب به شورای نگهبان آدرس غلط ندهند. نگاه حذفی به کاندیداهای جریان رقیب هم در تعارض با مشارکت حداکثری در انتخابات است و هم این باور را به جامعه دلسرد نسبت به صندوق رأی و انتخابات القاء می‌کند که چه ما رأی بدهیم و چه رأی ندهیم نتیجه از پیش تعیین شده است.

وی ادامه داد: نگاه حذفی در رقابت انتخاباتی نتیجه‌ای جز دلسردی و کاهش مشارکت شهروندان در کوتاه مدت نخواهد داشت و در دراز مدت هم حاکمیت ایران را به سمت اندک سالاری و تک صدایی سوق می‌دهد. یک جریان سیاسی اگر به میزان بودن رأی ملت باور دارد، نباید به گونه‌ای موضع‌گیری کند که تلقی جامعه به این سمت برود که مثلاً شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نگاه حذفی به جریان رقیب آنها دارد. به همین دلیل اگر اصولگرایان به میزان بودن رأی ملت باور دارند، نباید به گونه‌ای حرف بزنند یا موضع‌گیری کنند که حق انتخاب آزاد از شهروندان ایران سلب شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید