بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با روندی مثبت به کار خود پایان داد.

پیش‌بینی بورس شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / آیا اوضاع بورس بهبود می‌یابد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجار نیوز، سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت بازار در هفته آینده و بازار روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ توضیح داد: به نظر می‌رسد بازار همچنان به روند منفی خود ادامه بدهد اما گروه‌هایی هستند که گرچه نمی‎‌توان گفت روند مطلوب و مثبتی را داشته باشند اما از دیگر سهم‌ها وضعیت بهتری را خواهند داشت. گروهای بانکی، پتروشیمی، و فلزات اساسی از نمادهایی هستند که به نظر می‌آید وضعتی بهتری را داشته باشند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: نشانه‌هایی مبنی بر بهبود بازار وجود ندارد. کاهش ادامه‌دار قیمت دلار فضای ترس و نگرانی را در بازار تشدید کرده است و سهم‌هایی که وابسته به نرخ دلار هستند این روزها وضعیت مطلوبی را ندارند اما باید توجه داشت که در بلند مدت این وضعیت تغییر خواهد کرد.

وی افزود: ثبات و پایداری بازار بسته به این مسئله است که متغیرهای کلان داخلی و خارجی در بازار رفع و رجوع شود. به عنوان مثال برجام و مذاکرات به نوعی بازار را وارد تله برجام و مباحث سیاسی کرده است و جریان‌های این مذاکرات به شدت بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است و گرچه بازار به لحاظ شاخصه‌های بنیادین، سودآوری شرکت‌ها و ارزش شرکت‌ها در وضعیت معقولی قرار دارد اما به دلیل مباحث سیاسی داخلی و خارجی بازار توان حرکت به سوی روند مثبت و متعادل را ندارد.

نصیرزاده راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی بازار سرمایه را اینگونه بیان کرد: باید به دو نکته توجه کرد یک آنکه سیاست‌گذار باید در بازار تغییر رویه بدهد و با نگاه به بازارهای جهانی سعی در جذاب کردن بازار سرمایه داشته باشد تا اعتماد و انگیزه افراد برای ورود به بازار تقویت شود. در حال حاضر خروج نقدینگی از بازار و وارد شدن این نقدینگی به بازار رمزارزها نکته مثبتی برای بازار نیست و به نوعی چرخش سرمایه‌گذار را در بازار داریم. نکته دوم آن است که تلاش برای رشد نقدشوندگی در بازار گسترش یابد تا نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت در بازار وجود نداشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید