سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس، در واکنش به موضوع گفت‌وگوهای ایران و عربستان گفت: از این گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم.

سید حسن نصرالله از گفتگوی ایران و عربستان حمایت کرد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: ملت فلسطین شایستگی حفظ قدس و اراضی و حقوق خود را دارند. ملت فلسطین شایستگی دفاع از اراضی خود را دارند و ما نیز در کنار آنها ایستاده‌ایم.‎

سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس هم اکنون از شبکه‌های تلویزیونی از جمله المنارپخش شد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود که به مناسبت روز جهانی قدس انجام می‌دهد و در حالی که صدایش گرفته به نظر می‌رسید، تاکید کرد که از التهاب در ریه‌های خود رنج می‌برد و این موضوع چیزی است که معمولاً به علت تغییر فصل و آب و هوا برای او پیش می‌آید.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود تاکید کرد می‌خواهم به همه تاکید کنم که من به بیماری کرونا مبتلا نشده‌ام و هیچ عوارضی از این بیماری در من وجود ندارد. ‎

دو محور مهم سخنرانی نصرالله مرتبط با لبنان

وی در این سخنرانی اظهار داشت که در صحبت‌های امروز به دو موضوع اساسی مرتبط با لبنان خواهد پرداخت که از منظر اسرائیل نیز حائز اهمیت است. نکته اول ترسیم مرزهای دریایی و موضوع دوم مانوری است که رژیم اسرائیل از روز یکشنبه آغاز خواهد کرد و تا چندین هفته ادامه خواهد داشت.

مقاومت لبنان در کنار ملت فلسطین است

دبیرکل حزب الله در این سخنرانی تاکید کرد که ثبات ملت فلسطین و التزام این ملت به حق خود و کنار نگذاشتن موضوع قدس یک موضوع اساسی است که به مقاومت مشروعیت می‌بخشد.

وی در عین حال ابراز داشت که مهمترین و پر اهمیت‌ترین موضوع که باید در عرصه میدانی تثبیت شود، ورود نوار غزه و موشک‌هایش به خط درگیری‌ها است. این موضوع می تواند افق‌های بزرگی را در مسیر مقاومت باز کند. فلسطینی‌ها نه از دولتشان و نه از قدس دست نمی‌کشند و اتفاقاتی که امروز در عرصه فلسطین و در محله «الشیخ جراح» شاهد آن هستیم دلیلی بر این موضوع است.

نصرالله خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم که ملت فلسطین شایستگی حفظ قدس و اراضی و حقوق خود را دارند. ملت فلسطین شایستگی دفاع از اراضی خود را دارند و ما نیز در کنار آنها ایستاده‌ایم.‎

دبیرکل حزب الله لبنان از رهبران مقاومت فلسطین خواست تا همین روش را ادامه دهند؛ چرا که این موضوع باعث می شود بخشی از قواعد درگیری‌ها تغییر کند.

تمامی محاسبات اسرائیل در موضوع ایران با شکست مواجه شده است

نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تمامی محاسبات اسرائیل در موضوع ایران با شکست مواجه شده است. ایران از مرحله خطر عبور کرده و حساب کردن بر روی جنگ آمریکا با ایران به پایان رسیده است.

وی افزود که اولویت‌های بایدن متفاوت [از اسرائیل] است و این اولویت‌ها شامل درگیری با چین و روسیه است. همچنین بارها شرط بندی برخی رژیم‌های عربی در خصوص جنگ آمریکا با ایران نیز به بن بست خورده است.

وی ادامه داد که ایران امروز قویترین دولت در محور مقاومت به شمار می‌رود و تمامی محاسبات آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران و توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به بن بست خورده است. بزرگترین واکنش ایرانی‌ها به حمله صورت‌گرفته به تاسیسات نطنز بالابردن درجه غنی سازی اورانیوم بوده که همین موضوع باعث وحشت اسرائیل شده است.‎

واکنش نصرالله به موضوع گفت‌وگوهای ایران و عربستان/ از این گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که تجربه همکاری چهل ساله ما با ایران ثابت کرد که این کشور متحدان خود را نمی‌فروشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گفتگوهای ایران و عربستان اشاره و این گفتگوها را «مثبت» ارزیابی و تاکید کرد که ما با هر گفتگویی که در ایجاد آرامش در منطقه نقش داشته باشد و قدرت محور مقاومت را تثبیت کند، موافق هستیم. ایران ضد متحدان خود سازش نمی‌کند و کسانی که باید نگران این گفتگوها باشند متحدان ریاض هستند نه متحدان تهران.

وی گفت: خبرهایی از گفت‌وگوی سعودی‌ها با ایرانی‌ها و همچنین اظهارات ولیعهد عربستان درباره ایران شنیده ایم. این به مصلحت محور مقاومت است.

سیدحسن نصرالله افزود:  برخی‌ها ادعا می‌کنند که مذاکرات ایران در وین و از سرگیری روابط با عربستان به ضرر محور مقاومت و به ویژه حزب‌الله است. بیش از ۴۰ سال است که ما با این دوست و برادر بزرگ ارتباط ایمانی داریم و در سخت‌ترین شرایط در کنار هم بوده‌ایم.

وی بیان کرد: ایران هرگز دوستان خود را تنها نگذاشته و بر سر آنها چانه نزده است. ما کاملا دلخوش هستیم و نگران نیستیم، بلکه دوستان آمریکا و به ویژه صهیونیست‌ها هستند که از عصبانیت دارند می‌میرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید