از تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در تهران رونمایی شد.

رونمایی از تندیس سردار سلیمانی در تهران / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در پایتخت رونمایی شد.

این آیین با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مدیران و مقامات لشگری و کشوری در ابتدای بزرگراه شهید سلیمانی غرب به شرق، تقاطع مدرس ابتدای مصلای تهران در حال برگزاری است.

سازمان زیباسازی شهر تهران، در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و گرامیداشت تلاش‌های خالصانه و بی‌مانند ایشان برای دفاع از میهن، فراخوان بین‌المللی ساخت تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را خرداد ۱۳۹۹ منتشر کرد تا با بهره‌مندی از هنر هنرمندان مجسمه‌ساز تندیسی فاخر از این شهید معزّز را در فضای شهری نصب کند.

طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی‌نامه و نمادهای شخصیتی و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی انجام می‌شد و انعکاس مفاهیم ایثار، رشادت و شهادت در اثر باید مورد توجه قرار می‌گرفت. داوری و انتخاب اثر بر اساس نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای توسط شورای تخصصی آثار حجمی ‌سازمان زیباسازی انجام شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید