سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران در آیین بزرگداشت روز جهانی قدس در شیراز گفت: تنها راه مقابله با آمریکا مقاومت و حضور در انتخابات است نه مذاکره.

تنها روش مقابله با آمریکا مقاومت و حضور در انتخابات است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران در آیین بزرگداشت روز جهانی قدس در شیراز گفت: دو جریان در فلسطین شکل گرفت که یکی حامی مذاکره بود و دیگری جریان مقاومت و تنها جریان مقاومت توانست عزت مردم فلسطین را حفظ کند.

خاتمی بیان کرد: یکی از جریان‌هایی که در این مدت شکل گرفته است جریان سازش با عنوان دیپلماسی است تا در ظاهر بتواند نسبت به سازش اقدام کند اما به جرأت می‌توان گفت این جریان نه تنها جوابگو نبود که تنها فرصت سوزی بود تا رژیم صهیونسیتی پایگاه‌های خود را افزایش دهد.

خاتمی افزود: جریان دومی که در طول این سال‌ها ایجاد شد و پاسخگو بود، جریان مقاومت است و قهرمانان فلسطین به میدان آمده و در راستای مقابله با دشمنان اقدامات مختلفی انجام داده اند این در حالی است که جریان سازش تنها به ضرر مردم فلسطین بوده است.

او اضافه کرد: شعار صهیونیست‌ها گسترش از نیل تا فرات است که این موضوع نشان می‌دهد که اشغالگران به دنبال اشغال تمام جهان اسلام بوده اند اما جریان مقاومت باعث شد ضربه‌های سختی به اشغالگران زده شود.

خاتمی ادامه داد: روز قدس که یکی از ابتکارات امام راحل است موجب شد تا تمامی برنامه‌هایی که اشغالگران برای جهان اسلام دارند از بین رفته و مسئله فلسطین به یکی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام تبدیل شود و مسلمانان اجازه نخواهند داد خدشه‌ای به جهان اسلام وارد شود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حوادثی که در فلسطین اشغالی روی داد نشان دهنده آن است که اسرائیل غیرقابل دسترس نیست و جریان مقاومت توانست به این دژ توخالی نفوذ کند، البته در کنار جریان دیپلماسی باید جریان میدان نیز وجود داشته باشد کما اینکه شهید سلیمانی نیز همواره در میدان نقش قابل توجه‌ای داشت. شهید سلیمانی مرد میدان و مجذوب ولایت بود.

خاتمی متذکر شد: تجربه تاریخی ایران نشان می‌دهد دیپلماسی بدون حضور در میدان هیچگاه نتیجه نخواهد داشت این در حالی است که دشمنان ایران با زیبا جلوه دادن مذاکرات به دنبال آن هستند که نشان دهند مذاکره با آمریکا عاملی برای ارزانی است اما کاهش قیمت طلا و ارز تاکنون هیچ اثری بر قیمت‌های اساسی کالاها نداشته است.

او ادامه داد: اگر مذاکرات جوابی که دشمنان می‌خواهند به همراه داشته باشد درخواهید یافت که در کوتاه‌ترین زمان فشارهای دشمنان چند برابر خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مذاکره هیچ محلی از اعراب ندارد زیرا آمریکا به دنبال سلطه بر ایران است زیرا در ادبیات استکبار نیز مستکبران به دنبال سلطه و ایجاد ظلم هستند.

وی با تاکید بر اینکه با مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد، ادامه داد: یکی از خواسته‌های ملت ایران این است که باید تمامی تحریم‌ها لغو شود نه این که تحریم‌ها تعویق شود و نباید فراموش شود که فرهنگی که در ایران جریان دارد فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انقلابی امام حسین (ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تنها روشی که می‌توان با جهان‌خواهی آمریکا مقابله کرد مقاومت و حضور در انتخابات است.

او ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای مقاومت است زیرا دشمنان به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات هستند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید