۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 55249326

یک دستگاه ساختمان ۱۹ طبقه واقع در شرق لندن دچار حریق شده است.

برج ۱۹ طبقه در لندن آتش گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای دیلی میل گزارش داد که بالغ بر ۱۰۰ آتش نشان و ۲۰ خودروی آتش نشانی به محل حادثه اعزام شده و مشغول اطفای حریق هستند.

نیروهای امدادگر هم در محل حضور دارند و پلیس خیابان‌های اطراف را مسدود کرده است. اداره آتش‌نشانی لندن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این حادثه حوالی ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح امروز (به وقت محلی انگلیس) رخ داده و بخش‌هایی از طبقات ۸، ۹ و ۱۰ ساختمان خسارت دیده است.

این درحالیست که منابع خبری می‌گویند روکش ساختمان از همان شرکتی خریداری شده که در برج سوخته گرنفل به کار برده و چهار سال پیش منجر به مرگ ۷۲ شهروند انگلیسی شد.

آتش‌سوزی برج گرنفل ابتدا به یک یخچال معیوب در طبقه چهارم ساختمان نسبت داده اما بعدا مشخص شد که علت سرایت سریع آتش به سایر طبقات ناشی از جنس روکش ساختمان بوده است. پس از آن انگشت اتهام به سمت شهرداری منطقه و دولت «ترزا می» رفت که برای کاهش هزینه‌ها از روکش‌های اقتصادی و ارزان قیمت استفاده کردند.

با گذشت ۴ سال از این حادثه دلخراش دولت انگلیس هنوز موفق به اسکان دائم افرادی که در پی این حادثه آواره ‌شده‌اند و تعویض روکش‌های معیوب سایر ساختمان‌های کشور نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید