آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: در حال حاضر نه تنها خواب از نیل تا فرات از سر اسرائیل پریده است، بلکه برای حفظ خودش هم دچار مشکل شده است.

 اسرائیل از حفظ خودش مایوس شده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، امام جمعه مشهد گفت: در حال حاضر نه تنها خواب از نیل تا فرات از سر اسرائیل پریده است، بلکه برای حفظ خودش هم دچار مشکل شده است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن روز قدس، اظهار کرد: این روز هم‌ جهانی و هم اسلامی است، به این دلیل جهانی است که چون مشکلی که برای مردم فلسطین پیش آمد، طرحی استکباری از طرف غرب بود که ممکن است برای هر کشوری در توسعه استکبار پیش آید و تمام دنیا در این روز باید به پا خیزند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، استعمار بریتانیا به منظور تسخیر کشورهای اسلامی، یک حکومت نامشروع در سرزمین فلسطین با شدیدترین اعمال اجرا کرد. بریتانیا یک عده یهودی را از سراسر جهان جمع کرد و به وسیله آنان مردم فلسطین را از خانه و سرزمین‌خود اخراج کرد و آنان را به اردوگاه‌ها فرستاد و رژیم غیرقانونی اسرائیل را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به جنایات رژیم‌صهیونیستی در برابر مردم فلسطین، تاکید کرد:این طرح ممکن است در هر جایی اجرا شود. حرکت‌های آمریکا در مسئله تایلند در برابر چین نیز پیاده کردن همین نسخه شیطانی است. این طرح شیطانی نخستین بار توسط استعمار بریتانیا اجرا شد و استکبار آمریکا نیز رژیم غاصب صهیونیستی را به عنوان یک پاسبان در منطقه قرار داد.

علم‌الهدی اضافه کرد: متاسفانه رژیم صهیونیستی از نظر شورای عالی امنیت جهانی و سازمان ملل به عنوان یک دولت قانونی پذیرفته شده است. تمام مردم دنیا باید برای مقابله با این رژیم به پا خیزند.

وی عنوان کرد: روز قدس از آن جهت یک روز اسلامی است که صف مقدم جبهه‌ای که کفر در برابر اسلام دارد، فلسطین است. اگر کفر بتواند بر فلسطین مسلط شود، دیگر اثری از اسلام در منطقه نخواهد ماند. اسرائیل به منظور برچیده شدن سفره اسلام به وجود آمد. دشمنان اسلام در دل کشورهای اسلامی یک غده سرطانی کاشتند تا به این وسیله ریشه اسلام کنده شود.

امام‌ جمعه مشهد ادامه داد: مردم فلسطین در صف مقدم جبهه تهاجم کفر در حال تحمل سختی‌های بسیاری هستند، پس همه مسلمانان باید در این صف شرکت کنند. مسلمانان باید روز قدس را روز خودشان بدانند. امام خمینی نیز اولین حرکتی که در اولین ماه رمضان پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام دادند، تاسیس روز قدس بود.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه مسلمانان نباید در برابر تهاجم اسرائیل به فلسطبن بی‌تفاوت باشند، اظهار کرد: فلسطین صف مقدمی است که جبهه مقاومت در برابر کفر جهانی دارد و ما وظیفه داریم در این صف دخالت کنیم و برای مقابله با کفر جهانی آمادگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در روزی که امام (ره) فرمان قدس جهانی را صادر کردند، اسرائیل جنوب لبنان را تصرف کرده بود و بیشتر کشورهای اطراف خود مانند اردن، تپه‌های جولان و بخشی از صحرای سینای مصر را هم مورد تجاوز قرار داده بود. در همین حال امام (ره) روز قدس را تاسیس کردند و فرمان حمایت از فلسطین را صادر کردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در آن روز همه اسرائیل را قدرت برتر نظامی در منطقه می‌دانستند و می‌گفتند مگر سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، این رژیم را می‌کشد؟ از آن روز ۴۲ سال گذشته است و شما دارید نتیجه گفتن مرگ بر اسرائیل در روز قدس را می‌بینید. پیروزی‌ جنگ‌های ۳۳ روزه، ۱۱ روزه و موشکی که دو هفته پیش از سوریه به نزدیک پایگاه اتمی اسرائیل اصابت کرد، از این نتایج است.

علم‌الهدی اضافه کرد: روزی اسرائیل عربده از نیل تا فرات سر می‌داد. در دولت‌های پیشین آمریکا، وزیر وقت امور خارجه این کشور اعلام کرده بود می‌خواهد خاورمیانه جدید به وجود آورد، اما شما ببینید امروز اسرائیل در چه شرایطی است.

وی گفت: اخیرا فلسطینی‌های کرانه غربی رود اردن سربازان و یهودیان متجاوز به مسجدالاقصی را از درون مسجد مجبور به عقب‌نشینی کردند. رهبری دو سال پیش فرموند فلسطینیان غرب رود اردن باید مسلح شوند و امروز فلسطین در محاصره جوانان مسلح فلسطینی قرار گرفته است. یعنی انتفاضه سنگ به انتفاضه اسلحه و موشک علیه اسرائیل تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اسرائیل در یک مثلث قرار گرفته است، اظهار کرد: راس اول این مثلث بحران مشروعیت در داخل خودش است. این رژیم‌ نه تنها از نظر اعراب، بلکه از نظر خود یهودی‌ها نیز مشروعیت ندارد. راس دوم هم محاصره اسرائیل توسط ده‌ها هزار جوان مسلح فلسطینی است‌. راس سوم موشک‌های نقطه‌زنی است که اسرائیل را مورد هدف قرار می‌دهد.

علم‌الهدی با با بیان اینکه در بین این سه خطر اسرائیل از حفظ خودش مایوس شده است، تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها خواب از نیل تا فرات از سر اسرائیل پریده است، بلکه برای حفظ خودش هم دچار مشکل شده است. رهبری هم فرموند این رژیم تا ۲۵ سال آینده نخواهد بود. روزی که امام گفتند بگویید مرگ بر اسرائیل، این رژیم بر همه جا مسلط بود و حالا پس از ۴۲ سال که شما این شعار را در روز قدس سر دادید، وضعیت اسرائیل به چنین وضعی در آمده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید