۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 55249106

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با رییس جمهور اوکراین بر ادامه حمایت امنیتی و دفاعی واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد.

دیدار بلینکن با رییس جمهور اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت: واشنگتن حمایت و پشتیبانی خود را از اوکراین با هدف تقویت سیستم امنیتی و دفاعی آن  ادامه خواهد داد.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: حمایت ما از اوکراین تا زمانی که این کشور به یک سیستم دفاعی و امنیتی قوی تبدیل شود، ادامه خواهد داشت. این چیزی است که ما بسیار فعالانه روی آن کار می‌کنیم. دیگر کشورهای قوی و حامی اوکراین نیز همین کار را می‌کنند.

بلینکن مدعی شد: روسیه همچنان توانایی انجام اقدامات تهاجمی در مرز اوکراین را دارد. مسکو برخی از نیروها را از مرز خود با اوکراین عقب کشیده، اما نیروها و تجهیزات قابل توجهی در این مرز  باقی مانده‌اند. 

زلنسکی نیز اظهار کرد الحاق کریمه، درگیری در منطقه دونباس و پروژه گاز نورد استریم ۲ از موضوعات مهم مورد بحث او با بلینکن بوده است.

او در ادامه افزود: من از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده ام که امسال در سی امین سالگرد استقلال کشور ما، برای یک دیدار رسمی به اوکراین بیاید.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز  اطمینان داد که بایدن به محض اینکه فرصت پیدا کند از اوکراین دیدار خواهد کرد.

همچنین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره سرمایه گذاری چینی‌ها در غرب گفت: ما باید بسیار مراقب باشیم که ماهیت دقیق آن سرمایه گذاری در اقتصاد ما از سوی پکن چه خواهد بود.

انتهای پیام /

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید