پلیس کره جنوبی روز پنجشنبه به دفتر یک گروه فعال ضد کره شمالی که هفته پیش بالن‌های حاوی دلار و اعلامیه‌های منتقد دولت پیونگ‌یانگ را در کره شمالی پخش کرده، حمله کرد.

پلیس کره جنوبی به دفتر فعال ضد کره شمالی حمله کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: پلیس کره جنوبی روز پنجشنبه به دفتر یک گروه فعال ضد کره شمالی که اعلام کرده بود هفته گذشته بالن‌های حاوی دلار و اعلامیه‌های منتقد دولت پیونگ‌یانگ را در کره شمالی پخش کرده، یورش برد.

این دست انتشارات اگرچه از لحاظ قانونی ممنوع هستند، می‌توانند محکومیت از جانب کره شمالی را تحریک کنند، چنان که سال گذشته نیز انتشار اعلامیه‌های پروپاگاندا باعث شد کره شمالی یک دفتر مرزی مشترک را منفجر و تهدید به اقدام نظامی کند.

پلیس گفت آن‌ها حکم جست‌وجو و دستگیری برای "دفتر مبارزان سئول برای کره شمالی آزاد"، گروهی تحت رهبری "پارک سانگ-هاک" را که در سال ۲۰۰۰ از کشور همسایه گریخت، اجرا کرده‌اند.

پلیس و ارتش در حال بررسی ادعای این گروه مبنی بر به پرواز درآوردن ۱۰ بالن تبلیغاتی حاوی ۵۰۰ هزار اعلامیه، ۵۰۰ جزوه و ۵ هزار اسکناس یک‌دلاری از مناطق مرزی هستند.

"کیم یو جونگ"، مقام ارشد دولت کره شمالی و خواهر رهبر این کشور روز یکشنبه از کره جنوبی بابت عدم موفقیت در جلوگیری از انتشار بالن‌ها به شدت انتقاد کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید