با ادامه خروج نظامیان خارجی از افغانستان، نیروهای ناتو امروز اقدام به تخلیه پایگاه نظامی «مایک اِسپن» و تحویل آن به ارتش این کشور کردند.

ناتو یک پایگاه نظامی دیگر را به ارتش افغانستان تحویل داد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از خبرگزاری اطلس نوشت: به‌دنبال اعلام رسمی آغاز خروج نیروهای اشغالگر خارجی از افغانستان، نیروهای ناتو امروز پنجشنبه طی مراسمی یک پایگاه نظامی در شمال افغانستان را تخلیه و تحویل ارتش این کشور دادند.

ارتش افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که کمپ نظامی «مایک اِسپن» به اردوی ۲۰۹ شاهین تحویل داده شد.

نیروهای آمریکایی نیز چند روز پیش کمپ «انتونیک» در ولایت هلمند را رسماً به نیروهای افغانستانی واگذار کرده بودند.

ارتش افغانستان دیروز چهارشنبه اعلام کرد که یک پایگاه نظامی در این کشور را از نیروهای آلمانی تحویل گرفته است.

وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای در این باره اعلام کرده بود: نیروهای ما یک پایگاه نظامی در ولایت بلخ را از نظامیان آلمانی تحویل گرفتند.

به گزارش افق، مصطفی وردک فرمانده اردوی ۲۰۹ شاهین در این مراسم گفته بود: نیروهای افغانستان با داشتن ظرفیت ها و قابلیت های فراوان رزمی قادرند از جغرافیای کشور و مردم خود به صورت مستقل دفاع کند.

محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز سه شنبه هفته جاری در سخنانی تأکید کرد که با بیرون رفتن نیروهای خارجی از کشورش، طالبان هیچ بهانه ای برای جنگ ندارند.

رئیس جمهور افغانستان بار دیگر تاکید کرد که افغانستان از لحاظ دفاعی متکی به خود است و اگر طالبان به جنگ ادامه دهد با پاسخ سخت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان مواجه خواهند شد.

وی در ادامه اضافه کرد که زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان فرا رسیده است و همه شرایط نیز برای آن آماده است.

این در حالیست که نیروهای اشغالگر خارجی به سرکردگی نظامیان تروریست آمریکایی ابتدا قرار بود تا شنبه هفته جاری یعنی اول ماه می سال جاری میلادی از افغانستان خارج شوند؛ اما جو بایدن رییس جمهور آمریکا با نقض توافق دوحه پیشتر اعلام کرد که این اقدام تا ۱۱ سپتامبر طول خواهد کشید؛ رویدادی که عدم عمل به وعهده ها توسط واشنگتن را بیش از پیش آشکار کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید