جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هیأت نمایندگی ایالات متحده در هفته جاری برای دور بعدی مذاکرات وین به پایتخت اتریش بازمی‌گردند.

از بازگشت متقابل به برجام استقبال می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در یک نشست خبری به پرسشهای خبرنگاران در مورد ایران و گفتگوهای وین پاسخ داد.

پورتر در این جلسه پرسش و پاسخ با اشاره به اینکه هیأت نمایندگی ایالات متحده به ریاست «رابرت مالی» فرستاده ویژه واشنگتن در حال بررسی و کشف رویکردهای ملموس مربوط به گام‌هایی است که ایران و ایالات متحده برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام لازم است بردارند، گفت که هیأت نمایندگی ایالات متحده در هفته جاری برای دور بعدی مذاکرات وین به پایتخت اتریش بازمی گردند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع تبادل زندانیان میان ایران و واشنگتن بخشی از گفتگوها با تهران بر سر بازگشت به برجام است یا خیر، گفت که وی در مقامی نیست که در این مورد جزئیات دقیقی ارائه دهد. با این حال پورتر تأکید کرد که دولت آمریکا از بازگشت متقابل به برجام استقبال می‌کند.

جولیانا پورتر همچنین در مورد مدت زمان احتمالی که دور بعدی گفتگوها به طول خواهد کشید، و اینکه دور نهایی گفتگوها پیش از انقضای توافقنامه جامع پادمانی میان آژانس انرژی اتمی و ایران در ماه مه برگزار خواهد شد، گفت که دولت ایالات متحده در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه زمانی مشخصی برای این موضوع وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید