جرد کوشنر، مشاور ارشد دولت سابق آمریکا در حال ایجاد گروهی برای تقویت روابط کشورهای عربی سازشگر با رژیم صهیونیستی است.

کوشنر به دنبال تاسیس سازمانی برای تقویت روابط کشورهای عربی سازشگر با اسرائیل

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا و داماد او که در حصول توافق‌های عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور امارات، بحرین، سودان و مغرب موسوم به توافق‌های ابراهیم نقش بسزایی داشت، در حال ایجاد گروهی برای تقویت روابط میان این چهار کشور و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رویترز، کوشنر در حال تاسیس سازمانی موسوم به «موسسه توافق‌های ابراهیم برای صلح» است تا بر روی تعمیق توافق‌هایی که سال گذشته امضا شد، کار کند. او همچنین مشغول نوشتن کتابی درباره تجربیات خود در این خصوص است.

طبق این گزارش، قرار است در این گروه، «آوی برکوویتز» نماینده دولت سابق آمریکا در امور خاورمیانه و سفرای بحرین و امارات و رژیم صهیونیستی در آمریکا، به وی بپیوندند.

به نوشته بیانیه این گروه که خود را یک گروه غیر حزبی معرفی کرده، «حییم سبان» تاجر صهیونیست-آمریکایی هم قرار است بخشی از آن باشد. همچنین قرار است مشاوران بین‌المللی از منطقه به این گروه اضافه شوند.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) از سوی رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضا کردند.

در نهایت، چهار کشور عربی امارات، بحرین، سودان و مغرب سال گذشته با وساطت دولت دونالد ترامپ، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

این توافق میان برخی از کشورهای یادشده با تل‌آویو به‌ویژه امارات متحده عربی به طور چشمگیری توسعه یافته است تا جایی که خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داده بود که ابوظبی صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در اراضی اشغالی راه‌اندازی خواهد کرد که هدف آن، «سرمایه‌گذاری در بخش‌های راهبردی» رژیم صهیونیستی خواهد بود.

دولت جدید آمریکا هم از این توافق‌ها حمایت کرده و در همین زمینه، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با ولیعهد امارات، بر اهمیت راهبردی عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و حمایت کامل خود از تقویت و توسعه چنین ترتیباتی را ابراز داشت.

وبگاه صهیونیستی «آی۲۴» هم پیشتر گزارش داد در گفت‌وگوهای اخیر میان «مئیر بن شبات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «جیک سالیوان» همتای آمریکایی او درباره توسعه توافق‌های عادی‌سازی روابط رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

«گیلعاد اردان»‌ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در این رابطه گفت که در گفت‌وگوهای مذکور که او نیز در آن مشارکت داشته، «توسعه توافق‌های ابراهیم به صورت عمیق مورد بحث قرار گرفته به‌طوریکه این گفت‌وگوها شامل تمایل ما در پیشبرد روابط [با دیگر کشورها] و همچنین با عربستان سعودی بوده است».

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود:‌ «ما یک فرصت در اختیار داریم و دولت بایدن قدرت اثرگذاری دارد».

کوشنر هم پیشتر در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» ، با اشاره به نزدیکی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای توافق عادی‌سازی روابط، از بایدن رئیس‌جمهور آمریکا خواست که از این فرصت استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید