جعفر سمساری، مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران، شامل افزایش سنواتی و متناسب سازی خواهد بود.

خبر مهم درباره حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، جعفر سمساری در جلسه تبیین موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران با حضور رییس کانون بازنشستگان و جمعی از نمایندگان بازنشستگان،  با بیان این‌که با هم فکری و تایید کانون‌های بازنشستگی در احکام صادره مقرر شده که افزایش سنواتی بر مجموع مبالغ مستمری و متناسب سازی اسفند ماه سال ۱۳۹۹ اعمال شود، افزود: جبران ۷۵ درصد عقب ماندگی مستمری سال برقراری به نسبت حداقل مستمری در محاسبه احکام جدید صورت پذیرفته و با توجه به انتظارات و مطالبات همه سطوح بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، مقرر شد که بعد از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب سازی حقوق و افزایش مزایای جانبی، دریافتی هیچ مستمری بگیری کمتر از یک و نیم برابر مجموع پرداختی اسفند ماه سال ۹۹ نباشد.

وی با بیان این‌که متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اقدامی تاریخی در سازمان تامین اجتماعی بوده است، گفت: بر اساس آن حقوق حداقل بگیران نسبت به اسفند ماه ۹۸، بالغ بر دو و نیم برابر افزایش داشته و عدالت بیمه ای را اساس محاسبات و پرداخت‌ها است، مدت زمان پرداخت حق بیمه و میزان حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه منجر به بازنشستگی از مؤلفه های مؤثر در متناسب سازی بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان به وصول مطالبات و پایداری منابع سازمان با رونق اشتغال تاکید کرد و گفت: تامین منابع مورد نیاز، لازمه ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان است.

محمد مسگری_رییس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی استان نیز در این نشست با قدردانی از اقدام تاریخی سازمان در خصوص متناسب سازی، گفت: این دستاورد حاصل مطالبه گری مجموعه بازنشستگان و همراهی و همگامی مدیران و مسئولان است که امید است با این اقدام جامع شاهد بهبود نسبی معیشت بازنشستگان باشیم.

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به ضرورت رعایت سه جانبه گرایی در سازمان در راستای پیگیری مطالبات صنفی، دایمی سازی متناسب سازی و رفع شکاف موجود در جبران عقب ماندگی مستمری زمان برقراری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید جوانب انصاف را رعایت نموده و دستاورد حاصل را ارج نهیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید