برهم صالح، رییس‌جمهور عراق و رییس پارلمان این کشور به طور جداگانه با یک هیأت دولتی آمریکایی دیدار و گفت و گو کردند.

برهم صالح با هیأت آمریکایی دیدار کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شفق نیوز نوشت: برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان این کشور دیدارهای جداگانه‌ای با یک هیأت دولتی آمریکا به ریاست برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا داشتند و در این دیدارها پرونده‌های عراقی و منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

این هیأت آمریکایی همچنین شامل درک چولت، مشاور وزیر خارجه، جویی هود، دستیار وزیر خارجه در امور خاور نزدیک و دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه است.

در همین راستا، ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برهم صالح و هیأت آمریکایی در جریان این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بر اساس منافع مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر اهمیت تداوم همکاری در زمینه مقابله با تروریسم و ریشه‌کن کردن آن در سرتاسر منطقه تاکید کردند.

دو طرف همچنین به بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور پرداختند.

صالح در جریان این دیدار بر لزوم کاهش تنش‌های منطقه‌ای و محوریت عراق در مقابله با چالش‌های امنیتی و زیست محیطی در کل منطقه تاکید کرد.

در همین راستا، هیأت آمریکایی بر پایبندی واشنگتن به حمایت از امنیت و ثبات عراق، تضمین حاکمیت آن، مبارزه با تروریسم، تقویت اقتصاد این کشور و تداوم همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مختلف که در خدمت منافع عراق و آمریکا باشد، تأکید کرد.

دفتر محمد الحلبوسی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الحلبوسی و هیأت آمریکایی در جریان دیدارشان با یکدیگر، توسعه همکاری میان عراق و آمریکا در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری و همچنین بهداشتی در سایه مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و همچنین اهمیت فعال سازی نتایج گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

الحلبوسی در جریان این دیدار بر اهمیت تقویت همکاری و هماهنگی بین عراق و آمریکا در تمامی زمینه‌ها و حمایت از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

در همین راستا، هیأت آمریکایی نیز بر تداوم حمایت و پشتیبانی ایالات متحده از عراق و نیز بر پایبندی خود به شراکت راهبردی میان دو کشور و همکاری با یکدیگر در راستای یک عراق قدرتمند و دارای حاکمیت تاکید کرد.

روز سه‌شنبه نیز مصطفی الکاظمی و هیئت دولت آمریکا خروج نیروهای جنگی خارجی از عراق را طبق گفت‌وگوی استراتژیک بین دو کشور بررسی کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید