یک منبع آگاه به شبکه خبری پرس تی‌وی گفت: امتناع آمریکا برای پایان دادن به تحریم‌ها علیه ایران می تواند به معنای پایان مذاکرات در وین باشد.

 امتناع آمریکا از لغو تحریم‌ها به معنای پایان مذاکرات است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه پرس تی‌وی به نقل از یک منبع آگاه، امتناع آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران را موجب  توقف مذاکرات در وین توصیف کرد.

این منبع به پرس تی‌وی گفت: «خودداری آمریکا از پایان دادن به کلیه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران قطعا مذاکرات وین درباره احیای برجام را متوقف خواهد کرد.»

وی افزود: «ایران همچنان بر اجرای کامل ماده ۲۹ برجام و لغو کلیه تحریم‌های مربوط به توافق هسته‌ای و تحریم‌های اعمال شده از سوی دونالد ترامپ تأکید دارد.»

بنابر اطلاعاتی که به دست پرس تی‌وی رسیده است «آمریکا تاکنون نپذیرفته است اصلاحاتی را انجام دهد که خطرات متوجه سیستم بانکی و اقتصادی ایران را رفع کند.»

یک منبع دیپلماتیک اروپایی هفته جاری پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: «همچنان درک درستی از مسائل دشوار به دست نیامده است. پیشرفتمان قابل توجه نبود. کار بسیاری انجام دادیم و زمان بسیار کمی باقی است. امیدواریم این هفته پیشرفت بیشتری داشته باشیم.»

«انریکه مورا» معاون دبیر کل و مدیر امور سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا، نیز با انتشار پیامی اعلام کرد کمیسیون برجام در هفته سوم نیز به پایان رسید و افزود: «پیشرفت‌های اندک، اما با جزئیات بیشتر، پیچیدگی بیشتر نیز به همراه دارد.»

پیشتر از این نشست «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در اظهاراتی خطاب به نمایندگان دائم شورای امنیت روسیه، خواستار احیای توافق برجام در چارچوب قبلی خود شد.

گفتگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی همچنان در وین ادامه دارد. روز چهارشنبه دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید