پایگاه بیزنس اینسایدر در گزارشی اعلام کرد اختلافاتی میان دموکرات‌ها بر سر بازگشت دولت بایدن به توافق هسته‌ای وجود دارد.

دودستگی دموکرات‌ها درباره بازگشت به برجام

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیزنس اینسایدر در گزارش خود که با عنوان «بایدن در حال نزدیک‌تر شدن به یک توافق با ایران است و دموکرات‌ها درکنگره نیاز دارند تا با این برنامه تعامل کنند» نوشت: در میان شایعات بر سر این که بازگشت آمریکا اکنون به مسأله «چه زمانی» تبدیل شده و نه سناریو «آیا توافق می‌شود»، این مسأله‌ای مهم است که کنگره از رئیس جمهور بایدن در زمانی که او در حال بازگرداندن آمریکا و ایرانی‌ها به اجرای توافق سال ۲۰۱۵ است، حمایت کند.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: بایدن اکنون پنجره‌ای محدود از فرصت پیشگیری از یک بحران هسته‌ای با ایران دارد. برجام تمامی مسیرهایی را که ایران می‌تواند به شکل محرمانه سلاح هسته‌ای را بسازد، مسدود کرده است. این بهترین مکانیسمی است که ما در توقف یک بحران هسته‌ای جهانی و جلوگیری از یک جنگ مخرب در خاورمیانه داریم.

در بخش دیگری از گزارش بیزنس اینسایدر آمده است: با تسلط دموکرات‌ها بر دو مجلس کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) به نظر می‌رسد بایدن از حمایت برای ادامه راهش برخوردا باشد؛ اما متاسفانه رویکرد عملگرایانه بایدن از حمایت کامل دموکرات‌ها در سنا – از جمله سناتور باب منندز-، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی- برخوردار نیست و او تلاش دارد تا دیگر دموکرات‌ها را نیز با خود همراه کند.

گفتنی است صبح امروز نیز خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد انبوه تماس‌های دیپلماتیک و گزارش‌های مربوط به پیشرفت مذاکرات، حاکی از آن است که تهران و واشنگتن در مذاکرات غیرمستقیم خود در آستانه توافق قرار دارند.

گفتگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. چهارشنبه گذشته دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید