مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اعلام کرد که در پی وقوع سیل در شهرهای کرمان راه‌های اصلی، راه‌های روستایی، باغ‌ها و مزارع کشاورزی به شدت آسیب دیدند.

خسارت سنگین سیل به شبکه انتقال برق بخش گلباف کرمان/ تخریب راه‌های اصلی و روستایی

به گزارش سلام نو به نقل از  فارس، مجید سعیدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان طی روز گذشته عنوان کرد: بارندگی‌های رگباری عصر روز گذشته در سطح استان موجب طغیان رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب در بخش‌های شهداد و گلباف و شهرستان‌های راور، انار، عنبرآباد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان از تخریب برخی راه‌های اصلی، راه‌های روستایی، باغ‌ها و مزارع کشاورزی، تلفات دام‌، قطع تیرهای برق و اختلال در شبکه خطوط انتقال برق در سیلاب روز گذشته نام برد و افزود: محور راور به دیهوک، شهداد به نهبندان، شهداد به اندوهجرد که به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده بودند، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: بارندگی‌های شدید در بخش گلباف خسارت سنگینی را به شبکه انتقال برق منطقه وارد کرد و تخریب راه این بخش را نیز به همراه داشت.

سعیدی با ابراز تاسف از جان باختن ۶ تن از نیروهای شرکت برق در حین ماموریت در سیل گلباف گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی و هشدارهای اداره کل مدیریت بحران از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی به صورت مستمر منتشر و اخطاریه‌های لازم به دستگاه‌ها طی روزهای اخیر داده شده است.

وی بیان داشت: در پی وقوع سیل و قطع برق در تعدادی از روستاها با فروکش کردن باران، نیروهای عملیاتی برای رفع مشکل به محل اعزام می‌شوند، اما در حین کار به یکباره با سیلاب ناشی از رگبار در ارتقاعات مواجه می‌شوند.

سعیدی افزود: نیروهای برق که با خودروی بنز خاور نیز بودند، در دهانه کوه‌ و در تنگه، گرفتار سیلاب می‌شوند و جریان آب آنها را به پایین دست مسیر رودخانه می‌برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان به اقدامات ایمن‌سازی مناطق جمعیتی در معرض خطر سیلاب در استان اشاره داشت و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از ورود سیلاب به مناطق مسکونی جلوگیری شده است و خسارت جانی در روستاها نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته ایمن‌سازی مناطق جمعیتی در معرض خطر سیلاب با اجرای عملیات لایروبی، احداث سیل‌بند و دایک‌های حفاظتی توسط معاونت عمرانی استانداری، اداره کل بحران، فرمانداری‌ها، امکانات ارتش و شهرداری‌ها، راهداری‌های شمال و جنوب در ۱۳ شهرستان آغاز شد.

سعیدی تاکید کرد: اجرای این فعالیت‌ها از عوامل اصلی در کاهش چشمگیر خسارت به مناطق مسکونی به ویژه در بخش شهداد و گلباف بوده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها برق و آب منطقه سیلاب زده گلباف قطع است که نیروهای ستاد بحران در منطقه حاضر هستند و اقدامات لازم در دست انجام است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید