وزیر امور خارجه لیبی، ترکیه را به همکاری در زمینه اجرای توافق آتش‌بس درجهت حمایت از حاکمیت این کشور دعوت کرد.

درخواست لیبی از ترکیه برای خروج نیروهای خارجی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، اظهارات نجلا المنقوش، وزیر خارجه لیبی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک روز دوشنبه با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در طرابلس، پایتخت لیبی بیان شد.

او بار دیگر خواستار خروج نیروهای بیگانه و مزدور از خاک کشورش همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات طی سال جاری میلادی شد.

وزیر امور خارجه لیبی با قدردانی از حمایت ترکیه از بخش بهداشت و درمان کشورش در مقابله با کرونا، بر تمایل دولت وحدت ملی به ایجاد روابط متمایز با ترکیه در راستای منافع دو کشور تأکید کرد.

در همین راستا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه آنکارا برای تحقق ثبات و امنیت در این کشور آفریقای شمالی تلاش می‌کند، بر اهتمام کشور خود به وحدت، استقلال و حاکمیت لیبی تاکید کرد.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت، هدف از سفر هیئت عالی‌رتبه ترکیه به لیبی تجدید حمایت از شورای ریاستی لیبی و دولت وحدت ملی است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: حمایت ما از لیبی در چارچوب همکاری‌های نظامی و امنیتی مانع از جنگ شد و زمینه را برای آتش‌بس دائمی فراهم کرد.

چاووش‌اوغلو ادامه داد: برخی مخالف حضور ترکیه در لیبی هستند، اما ما تاکید می‌کنیم که به سمت یک اقدام ملموس در این زمینه پیش می‌رویم.

وی تصریح کرد: ما یادداشت تفاهم دریایی، ترسیم مرزها، همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری‌های ترکیه در لیبی را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما با برگزاری جلسه‌ای جهت ترتیب دومین نشست شورای عالی‌ استراتژیک و نشست همکاری اقتصادی مشترک توافق کردیم.

چاووش‌اوغلو همچنین تصریح کرد: نیروهای ترکیه به عنوان بخشی از توافق آموزش به لیبی رفته‌اند؛ توافقی که با دولت سابق لیبی حاصل شده بود.

او اضافه کرد: کسانی هستند که حضور قانونی ما را با گروه‌های مزدور خارجی که فقط برای پول در لیبی می‌جنگند، یکسان و برابر می‌دانند.

بر اساس این گزارش، یک هیئت بلندپایه ترکیه‌ای، متشکل از مولود چاووش‌اوغلو، خلوصی آکار، وزیر دفاع و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات برای بحث در مورد روابط دوجانبه و تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه به لیبی سفر کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید