جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ما از کانال‌های دیپلماتیک نگرانی خود در مورد اقدامات نیروی دریایی سپاه را به تهران منتقل کرده ایم.

نگرانی‌مان درباره اقدامات دریایی ایران را از طریق کانال‌های دیپلماتیک خود به تهران منتقل کرده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ناخرسندی و نگرانی‌ واشنگتن از از فعالیت‌های دریایی ایران به تهران منتقل شده است.

 سخنگوی پنتاگون در پاسخ به پرسشی در این مورد که آیا با توجه به فعالیت‌های نیروی دریایی سپاه، آیا نیاز است پنتاگون خط ارتباطی مستقیم با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند خط مستقیم ارتباطی با روسیه در سوریه و برای پرهیز از هرگونه خطایی داشته باشد، گفت: خط ارتباطی کشتی به کشتی همیشه برقرار است.

جان کربی گفت: تا حدودی و روی دریا، یک خط ارتباطی مستقیم دارید که آن ارتباط رادیویی مستقیم (کشتی به کشتی) است و ارتباط رادیویی فراهم است. و همین ارتباط رادیویی در جریان آن حوادث با قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان این قایق‌ها وجود داشت و به کرات به آن‌ها در مورد کاری که می‌کردند، هشدار دادند. نیازی به ارتباط مستقیم با سپاه پاسداران برای ارتباط نیست و می‌توان آن را درجا انجام داد.

او افزود: خطر واقعی در چنین مواردی، خطای محاسباتی است. این مورد خاص البته به خشونت کشیده نشد که البته خبر خوبی است ولی نه به آن نیاز بود، نه امن بود و نه حرفه‌ای و به امنیت و ثبات بهتری در خلیج فارس منتهی نشد. ما ارتباط مستقیم رادیویی کشتی به کشتی در اختیار داریم که البته آن‌ها از آن پیروی نکردند و به هشدارها گوش ندادند ولی این طور هم نیست که ما توانایی ارتباط مستقیم در زمان نیاز را نداشته باشیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما به عنوان دولت و از کانال‌های دیپلماتیک به وضوح نگرانی خود در مورد اقدامات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گفته‌ایم.

جان کربی افزود: واضح به تهران نگرانی و ناراحتی خود از این مسئله را منتقل کرده‌ایم و به آن ادامه می‌دهیم ولی فکر نمی‌کنم نه نیازی یا حتی هیچ علاقه‌ای به نوعی از ارتباط عملیاتی استراتژیک با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد. ما کانال‌های دپیلماتیک داریم که به شکل مقتضی از آن استفاده می‌کنیم تا ناخرسندی خود را به تهران منتقل کنیم. البته حضور دیپلماتیک نداریم ولی کانال‌های دیپلماتیک در اختیار داریم که از آن استفاده کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید