جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا سقف پذیرش پناهجویان را به ۶۲ هزار نفر افزایش خواهد داد.

جو بایدن سقف پذیرش پناهجویان را افزایش داد

به گزارش سلام نو لبه نقل از ایرنا، کاخ سفید ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا سقف پذیرش پناهجویان را از ۱۵ هزار نفر در سال به ۶۲ هزار نفر افزایش می دهد.
براساس بیانیه کاخ سفید، بایدن گفته است طبق بودجه در نظر گرفته شده برای پذیرش پناهجویان، قصد دارد سقف پذیرش پناهجو را در سال مالی آینده تا ۱۲۵ هزار نفر در سال افزایش دهد.
این تصمیم جدید دولت بایدن مشمول سیل مهاجران و پناهجویانی نمی شود که سعی دارند از مرزهای مکزیک وارد آمریکا شوند و بحران پناهجویان در مرزهای جنوبی همچنان به عنوان یکی از دردسرهای دولت بایدن ادامه خواهد یافت.
پیش از شروع دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، سقف پذیرش سالانه پناهجویان در آمریکا ۱۱۰ هزار نفر بود اما او در طول حضور چهار ساله اش در کاخ سفید، با محدود کردن سیاست های مهاجرت به آمریکا، این رقم را در چند مرحله به ۱۵ هزار نفر در سال آخر دولت خود کاهش داد.
در حالیکه به نظر می‌رسید با روی کارآمدن جو بایدن و مخالفت وی با سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، مساله پناهجویان حل‌وفصل شود، اما صدور فرمان‌های اجرایی وی درماه گذشته در این حوزه سبب انتقادات هر دو حزب از رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده شد.
هر چند کمی بیش از ۱۰۰ روز از آغاز ریاست جمهوری بایدن می گذرد و به نظر می رسید بزرگترین چالش های پیش روی وی در روزهای آغازین ورود به کاخ سفید، دست و پنجه نرم کردن با همه گیری ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی حاصل از آن باشد. اما اکنون بحران مهاجرت به مشکلی بزرگ بدل و سبب شده اعضای حزب جمهوری خواه و حتی برخی هم حزبی های بایدن وی را به همین دلیل به باد انتقاد بگیرند.
«ایلهان عمر» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان که خود یک پناهجو است، اخیرا با انتقاد از وضعیت کنونی مهاجران در مرز با مکزیک گفت: هر چه برقراری شرایط پایدار به تاخیر بیفتد و تصمیم برای حل بحران مهاجران به تعویق انداخته شود مشکلات بزرگتر می شوند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید