استفاده مداوم از ماسک در دوران کرونا باعث ایجاد جوش و آکنه در پوست به ویژه پوست‌های چرب می‌شود.

عوارض استفاده طولانی مدت از ماسک برای پوست

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، یک پزشک عمومی در رابطه با استفاده طولانی از ماسک مطرح کرد: پوست خود را قبل و بعد از استفاده از ماسک با شوینده مناسب صورت خود به منظور پاک کردن آلودگی‌ها، شستشو دهید.

دکتر آنا دیلمی به ایجاد سوزش، خارش، جوش و یا آکنه به علت استفاده از ماسک به عنوان یکی از عوارض پوستی نسبتا شایع در دوران شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: تعریق و ایجاد رطوبت داخل ماسک به عنوان یک محرک سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست به ویژه پوست‌های مستعد جوش یعنی پوست‌های چرب می‌شود.

وی ادامه داد: سایش و تماس مکانیکی مداوم و طولانی‌مدت پوست با ماسک‌های تنفسی به‌ویژه همراه تعریق و گرما و یا انسداد فولیکول‌های مو و رشد باکتری‌ها در آن قسمت منجر به ایجاد التهاب یا فولیکولیت و بروز جوش می‌شود.

وی استفاده از ماسک‌های آلوده را یکی از دلایل ایجاد جوش و آکنه روی پوست صورت برشمرد و تصریح کرد: در صورت استفاده از ماسک پارچه‌ای حتما قبل از مصرف و پس از هر بار مصرف، آن را بشویید و ماسک‌های جراحی معمولی نیز هر چهار ساعت یکبار باید تعویض شوند.

این پزشک عمومی به ضرورت استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و برداشتن ماسک پس از هر چهار ساعت استفاده مداوم از ماسک اشاره و تأکید کرد: توجه داشته باشید در هنگام استراحت ۱۵ دقیقه‌ای و برداشتن ماسک، در جایی قرار بگیرید که خطر انتقال بیماری وجود نداشته باشد یعنی در محیط باز و با فاصله حداقل دو متری از سایر افراد باشید.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذاهای چرب و شور پوست را مستعد ایجاد آکنه و جوش می‌کند، بیان کرد: پوست خود را قبل و بعد از استفاده از ماسک با شوینده مناسب صورت خود به منظور پاک کردن آلودگی‌ها، شستشو دهید.

دیلمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کرم‌های آرایشی منجر به انسداد منافذ پوست و افزایش احتمال آکنه می‌شوند، هنگام استفاده از ماسک از کرم‌ها و محصولات آرایشی استفاده نکنید، بهتر است از یک آبرسان یا مرطوب‌کننده مناسب پوست استفاده شود البته افراد دارای پوست چرب باید از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید