رئیس مرکز تحقیقات کمک درمانی اعلام کرد که در بیماران مبتلا به کرونا فاکتورهای ضدالتهابی را بالا و فاکتورهای التهابی را پایین آوردیم که توانستیم میزان مرگ و میر بیماران کرونایی را کنترل کنیم.

روش جدیدی برای درمان بیماران کرونایی کشف شد

به گزارش سلام نو به نقل از  رکنا، مرتضی ایزدی، استاد بیماری‌های عفونی و رئیس مرکز تحقیقات کمک درمانی با ازن دانشگاه علوم پزشکیب قیه الله(ع)  از چاپ نتایج جدید و امیدوار کننده روش ازن تراپی در بیماران MS که به صورت مشترک در درمان بیماران کرونا موثر است خبر داد و گفت: این مطالعات که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ‌بارعایت اصول و کد اخلاق پزشکی انجام گرفته در مجلات معتبر بین المللی Cellبیولوژی و،Multiple Sclerosis and Related DisordersوInternational Immunopharmacology و با همکاری مرکز سلولهای بنیادی و دپارتمان ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همکاری بین المللی دانشکده پزشکی فدرال روسیه (مسکو) و بخش پزشکی دانشگاه ساویتا هند به رشته تحریر درآمده است.

ایزدی تصریح کرد: فعالیت زیادتر از حد و کنترل نشده سیستم ایمنی به علل مختلف تاندون آشیل آسیب سلولی و بافتی مشترک در این بیماران است و فعالیت افسار گسیخته بعضی سلولهای دفاعی منجر به ترشح یک سری از مواد التهابی در بدن از جمله سیتوکین ها می‌شود که این با انتخاب بافت هدف CNSدر بیماری MS و بافتهای ریه، قلب، کبد، عروق و... در کووید-۱۹موجب آسیب ‌و تخریب بافتی وسلولی می شود، نتایج مربوط به طرح تحقیقاتی حکایت از تأثیر ازن تراپی بر روی پروفایل و فعالیت لنفوسیت‌های T تنظیمی و Th17 و بررسی میزان بیان ژن و سطح ترشحی سایتوکاین های التهابی و ضدالتهابی داشته و نشانگر مؤثر بودن ازن تراپی در تنظیم و تعدیل سیستم ایمنی بیماران مبتلا به MS و درنتیجه بهبود حال عمومی بیماران است.

او ادامه داد: همان‌طور که نتایج این مطالعه نشان داد ازن تراپی با اثرات ضدالتهابی خود می‌تواند در سایر بیماری‌های مرتبط با التهاب به‌خصوص بیماران مبتلا به کرونا نیز مؤثر باشد، زیرا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از فعالیت بیش‌ از حد سیستم ایمنی و طوفان سایتوکاینی رنج می‌برند؛ بنابراین با توجه به این مطالعات، می‌توان پیشنهاد کرد که ازن تراپی با تعدیل پاسخ‌های التهابی و سایتوکاینی سیستم ایمنی می‌تواند در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز مؤثر باشد.

ایزدی در ادامه گفت: این مطالعه از جامع‌ترین مطالعات برای بررسی Thها و ‌تغییرات سایتوکاینی قبل و بعد از یک مداخله درمانی است.

او در پاسخ به این سوال که آیا این روش درمان قابل اجرا در همه بیمارستان‌ها و یا بیماران مبتلا هست یا خیر؟ بیان کرد: کار مطالعه و کارازمایی بالینی این روش با موفقیت قابل قبول انجام و ‌نتایج بالینی ‌و آزمایشگاهی آن استخراج که نمونه آن در مجلات فوق الاشاره بیان شده است اما مجموعه مستندات باید جهت تایید کمیته علمی برای اجرایی شدن ارسال و در صورت صلاحدید لازم است آموزش های لازم به کادر درمان از جمله پزشکان داده شود که دانشگاه بقیه الله آمادگی ارایه آن را دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید