مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار روز چهارشنبه گفت: بازار تحت تاثیر نتیجه جلسه سران سه قوه خواهد بود.

پیش‌بینی بورس برای چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل ۱۳ هزار واحد افت داشت تا روند منفی بازار همچنان ادامه داشته باشد. بازار امروز تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و ابهامات در نتیجه مذاکرات برجام  بود و نمادهایی که انتظار می‌رفت مثبت و متعادل معامله شوند منفی و با کاهش قیمت همراه بودند.

مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: روز چهارشنبه بازار تحت تاثیر نتیجه جلسه سران سه قوه خواهد بود. البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که تاثیرات این جلسه بر بازار کوتاه مدت و یا بلندمدت است اما تمامی گروه‌ها و صنایع از این اتفاق سود خواهند برد.

رضایتی درباره راهکارهای تغییر وضعیت بازار گفت: در حال حاضر جمع شدن صف‌های فروش قفل شده مهم‌ترین اقدامی است که با تزریق نقدینگی از سوی نهادهای بیرونی باید به بازار اتفاق بیفتد. این کارشناس بازار در این باره افزود: باز کردن دامنه نوسان اقدام مهم دیگری است که وضعیت نابسامان بازار را تعدیل می‌کند با برداشته شدن دامنه نوسان و گسترش بازارگردانی برای بسیاری از سهم‌هایی که منفی و در صف فروش هستند بسیار مهم و مفید است به دلیل آنکه منابعی که از سوی دولت و بازارگردان‌ها به سهم‌ها منتقل می‌شود تا حد زیادی مشکل صف‌های فروش را حل می‌کنند.

این کارشناس بازار همچنین درباره دیگر راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی بازار گفت: با تعیین متغیرهای کلان اقتصادی مانند نرخ سود بانکی و تعادل در نرخ دلار توسط بانک مرکزی اقدامات مهم دیگری هستند که می‌توانند به بازار کمک کنند. در حال حاضر نرخ سود بانکی ۱۸ درصد، سیگنال بسیار خوبی را برای بازار مخابره می‌کند و بانک مرکزی باید مشخص کند که با کاهش تورم نرخ سود بانکی کاهش پیدا نکند زیرا سیگنال مثبتی برای بازار است.

وی درباره تاثیر تغییر نرخ تسعیر ارز بانک‌ها در بازار گفت: تغییر در این نرخ تاثیر بسیار کمی را بر بازار و صنایع گذاشت زیرا در عمل هم عدد قابل توجهی به لحاظ بنیادی و فاندامنتال برای بانک‌ها نبوده است.

رضایتی در بخش دیگری درباره پیش‌بینی بازار چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت بیان کرد: بعد از جلسه سران سه قوه، با توجه به وضعیت حال حاضر بازار و نبود تمایز میان سهم‌ها تمامی گروه‌ها از نتیجه این گردهمایی منتفع خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    ان شا الله به همت سران یک روز مثبت خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید