بلا کیلمارتین دختر ۲۴ ساله انگلیسی از یک بیماری عجیب و نادر رنج می برد که هر وقت بخندد سریعا به خواب فرو می رود.

بیماری عجیب دختر انگلیسی که هنگام خندیدن، خوابش می‌برد / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۲۴ ای؛ بلا کیلمارتین ۲۴ ساله، نوجوان بود که متوجه شد بدون احساس خستگی یا نیاز به خواب فورا می‌خوابد و حتی هنگام امتحانات در مدرسه نیز به خواب می‌رفت. وی به پزشک مراجعه کرد و بیماری او یک اختلال خواب مزمن به نام نارکولپسی و همچنین یک بیماری مرتبط با آن به نام کاتاپلکسی تشخیص داده شد که ضعف عضلانی ناگهانی ناشی از خنده است.

او در طول شب از شدت خواب چرت می‌زند و مجبور است خواب شب را هنگام کار در اداره جبران کند، ابتلای او به این بیماری باعث دردسرها و پیش آمدن اتفاقات وحشتناکی نیز شده است. او یکبار هنگام شنا در استخر خندید و همان لحظه به خواب فرو رفت و غرق شد.

خواب هنگام خندیدن بیماری نادر دختر انگلیسی

بلا توضیح می‌دهد که چه اتفاقی هنگام خندیدن برای او می‌افتد:" زمانی که من به طور غیر منتظره بخندم، کنترل عضلات خود را از دست می‌دهم و همه آن‌ها ضعیف می‌شوند، زانوها ضعیف می‌شوند و سرم می‌افتد. من در این شرایط کاملا هوشیار، آگاه و قادر به شنیدن تمام اتفاقات و صحبت‌ها هستم، اما من اصلاً نمی‌توانم بدنم را حرکت دهم. من نمی‌توانم محل وقوع این اتفاق را کنترل کنم، بنابراین ممکن است بسیار ترسناک باشد. اگر در مکانی ایمن باشم بد نیستم، اما گاهی از اوقات خیلی ترسناک است. "

اگرچه این شرایط مدرسه رفتن را برای او دشوار می‌کرد، اما او با موفقیت امتحانات خود را پشت سر گذراند و نمرات عالی را به دست آورد توانست به دانشگاه برود. بلا در دانشگاه، روانشناسی خواند و حالا در یک داروخانه مشغول به کار است، او در اوقات فراغت مقالاتی را برای یک وب سایت آگاهی از نارکولپسی می‌نویسد و در مورد وضعیت خود با دیگران بیماران مبتلا به این سندرم صحبت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید